  • Data: 2007-05-17 19:00:31
    Temat: Re: pytanie o meldunek... ?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 May 2007 18:44:58 +0200, kam napisał(a):

    > i wcale nie jest to martwy przepis
    >
    > KG

    Dodatkowo ktoś kto nie zadba o meldunek w aktualnym miejscu pobytu, może
    stracić zyciową szansę na spadek lub nie mieć szansy obronić się przed
    sądem przed czymś nieoczekiwanym...
    Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 5.10.2005r. (I PK 37/05 OSNP 2006/17-18/263)
    stwierdził, iż dwukrotne awizowanie przesyłki poleconej zawierającej
    oświadczenie pracodawcy o rozwiązaniu stosunku pracy stwarza domniemanie
    faktyczne możliwości zapoznania się przez pracownika z jego treścią, co
    oznacza przerzucenie na niego ciężaru dowodu braku możliwości zapoznania
    się z treścią oświadczenia pracodawcy. W takiej sytuacji to pracownik
    będzie musiał udowodnić w sądzie, iż wystąpiły przyczyny obiektywne, które
    uniemożliwiły mu zapoznanie się z treścią przesyłki.

    w tym przypadku akurat wypowiedzenie o pracę, ale równie dobrze mógłby
    przyjść inny list i jesli wysoki sąd wykaże się błyskotliwością, to
    tłumaczenie się "zapomniałem się zameldować" - może skutkować
    natychmiastową grzywną np. 200zł

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net