  • Data: 2021-04-06 14:44:46
    Temat: Re: prokuratura w Miechowie
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.04.2021 o 13:40, Olin pisze:
> [...]
    ajpierw-gwalt-a-potem-blad-na-bledzie.html

    > Ten fragment jest ciekawy:
    >
    > "W środę, 28 stycznia 2015 r., wymieniali się SMS-ami od godziny 15 do
    > północy. 23 lutego (poniedziałek) pomiędzy godziną 22.30 a 0.30 między
    > numerami przeszło 30 SMS-ów. We wtorek, 10 marca, rozmowa toczyła się od
    > godziny 22 do północy, a następnego dnia już od siódmej rano. We wtorek, 24
    > kwietnia, wymiana SMS-ów również zakończyła się przed północą."
    >
    > Robert Policmajster zaraz napisze, że to o niczym nie świadczy, bo nie ma
    > zakazu telefonowania w nocy, zwłaszcza z dwunastolatką.

    Tego pewnie też nie przeczyta (a o tradycyjnych "wątpliwościach" J.F-a.
    które *należy wziąć pod uwagę*, w których przecież nic złego nie ma, bo
    on już tak ma, z litości nie wspomnę):
    https://oko.press/biegly-stwierdzil-ze-we-snie-mozna
    -wyrazic-zgode/

    "Psycholog, który ostatnią książkę ze swojej dziedziny przeczytał pół
    wieku temu i nigdy nie pracował z ofiarami przemocy, bo zajmował się np.
    uzależnieniami i terapią par, może opiniować w sprawie o gwałt. A to
    sprawy wyjątkowo delikatne i trudne, bo pokrzywdzone mierzą się z
    traumą, a jednoznacznych dowodów zwykle brak. Nie brakuje za to
    stereotypów na temat przestępstw seksualnych, ich ofiar i sprawców.

    ,,Społeczeństwo jest nimi przesiąknięte. A biegli są częścią
    społeczeństwa, mają swoje poglądy i uprzedzenia. To szare eminencje
    postępowań karnych. Wyrok wydaje sędzia, ale tylko w pojedynczych
    przypadkach zdarza się, że jest on niezgodny z treścią opinii""

    (...)
    "Kiedyś spotkałam się z opinią biegłego, który - opiniując w sprawie
    wielokrotnych bestialskich nadużyć seksualnych dokonywanych przez ojca
    na córce - napisał,
    że należy wziąć pod uwagę fakt,
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    że dziewczynka nie protestowała, dopóki mężczyzna nie postanowił
    ejakulować na jej twarz, co znaczy, że otrzymywał on sprzeczne sygnały,
    a jej postawa w tym zakresie nie była jasna i jednoznaczna"."

    Podkreślenie moje.

    "Ponad 90 proc. skrzywdzonych w Polsce nie zgłasza gwałtu organom
    ścigania. Te, które się na to decydują, zderzają się z opieszałością
    sądów i prokuratur, niekompetencją biegłych, podejrzliwością i masą
    krzywdzących stereotypów."

    "Jeśli chodzi o sprawy, w których sprawcą jest osoba obca, opinie
    rzadziej są skrajnie nierzetelne. Gorzej jest w przypadku gwałtów ze
    strony osób bliskich, partnerów lub byłych partnerów.

    Tu zaczyna się doszukiwanie drugiego i trzeciego dna, komentowanie tego,
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    o czym mówi pokrzywdzona, angażowanie własnych przekonań na temat
    ~~~~~~~~~~~~~~
    relacji damsko-męskich"

    "Wielu stawia się na miejscu pokrzywdzonej i ocenia ją na podstawie
    swojego wyobrażenia na temat tego, jak sami by się w danej sytuacji
    zachowali - np. >>gdyby mnie ktoś zgwałcił, nie poszedłbym na drugi dzień
    na imprezę<<. A reakcje na gwałt są skrajnie różne i nie zawsze trzymają
    się zasad logiki"."

    Warto przeczytać całość.

    Pozdrawiam
    Piotr