  • Data: 2002-07-01 12:29:35
    Temat: Re: prawo ojca
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik jpiw <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afpg6m$rrl$...@n...tpi.pl...

    > Pracuję równie ciężko jak i Ty i nie jak piszesz "sobie społecznie", bo
    nie
    > pracuję "sobie", lecz na rzecz innych w tym również dzieci.

    Hmmm... O ile się nie mylę, to praca społeczna jest bardzo trudno wymierna,
    ale nich Ci będzie - pracujesz na rzecz innych, również dzieci...
    A mogę zadać Ci niedyskretne pytanie? Z czego żyjesz?

    > Nie ukrywam dochodów przed Urzędem Skarbowym i odprowadzam podatki tak jak
    > Ty.
    > Jestem gorszym obywatelem od Ciebie, bo za swoją pracę nie pobieram
    > wynagrodzenia jak każdy uczciwy obywatel.

    To od czego płacisz podatki (pomijając podatki pośrednie), skoro nie
    pobierasz wynagrodzenia?

    > ...i zamknie mnie do więzienia. Wtedy będzie mądrzej. W więzieniu ktoś
    > będzie mi musiał dawać jeść i pilnować żebym nie uciekł... :))

    Koszt może ten sam, ale przynajmniej Ty będziesz odczuwał pewien
    dyskomfort...
    Poza tym, ja akurat jestem zwolenniczką przymusowych robót, a nie
    więzienia - w przypadku osób, które świadomie się uchylają.

    > Chyba trochę przesadzasz.

    W której kwesti? Nie żerujesz na budżecie=na moich podatkach? A jak to
    określisz? Myślisz, że Państwo to jakaś machina, że jak skubniesz trochę z
    budżetu, to nie pochodzi to od jakichś całkowicie fizycznych ludzi?

    > A co ja mam zrobić? Pójść do sądu i powiedzieć -
    > "mam 200 tys. - chcę dzieciom zafundować studia"? - "To daj mamusi, już
    ona
    > będzie dobrze wiedzieć z tą kasą zrobić". Głupi nie jestem.

    Taaaa??? A nie przyszło Ci do głowy, że zamiast dawać komukolwiek kasę,
    można te studia opłacić? A może boisz się, że matka Twoich dzieci ukradnie
    przelew gdy będzie on wędrował na linii Twoje konto - konto uczelni?

    Przypomina mi to trochę gadanie pewnego człowieka, który nie płacenie na
    dziecko-niemowlaka tłumaczył tym, że boi się, że jego matka wyda te
    pieniądze na papierosy. I odrzucał propozycję, że zamiast dawać pieniądze
    można realizować określone świadczenia.

    Monika