    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełno trupów dookoła
    Date: Tue, 26 Mar 2024 23:26:17 +0100

    W dniu 26.03.2024 o 21:21, Shrek pisze:

    > To powinien być ślad, że przekroczył granicę. Wyjechać poza schengen
    > wcale nie jest tak łatwo bez śladu. W unii bez dokumentów chyba ciężko
    > na dłuższą metę funcjonować a dowód kolekcjonerski chyba nie jest
    > specjalnie rozwiązaniem - powiedzmy że konto w rewolucie załatwisz, ale
    > prawo jazdy, pracę, jakieś ubezpieczenie zdrowotne, to już chyba nie tak
    > łatwo. Te dokumenty to nie tylko kawałki plastiku ale i wisy w bazach
    > danych. Wydaje mi się, że żeby skutecznie zniknąć to trzeba miec dużą
    > wiedzę jak to zrobić.

    Za dużo teorii. Ile razy w życiu byłeś legitymowany przez Policję?
    Pomijam jakieś wykroczenia w ruchu drogowym, albo że sam coś zgłaszasz.
    Chodzi mi o takie legitymowanie "bez powodu". Są kraje, gdzie w ogóle ne
    ma takiego zwyczaju. Gość jedzie sobie gdzieś tam i po prostu pracuje i
    żyje. Nikogo nie bije. Wykroczeń nie popełnia. Mam kilku znajomych,
    którzy w życiu nie mieli kontaktu z Policją. Jeśli chodzi o Schengen, o
    ile ktoś nie wyjeżdża samolotem, to ustalenie, że opuścił strefę też
    proste nie jest.

    Zauważ, że nie omawiamy tu jakiś przestępców, którzy się ukrywają. Oni
    po prostu nie wiedzą, że ktoś zgłosił ich zaginiecie bardzo często.
    --
    (~) Robert Tomasik