    Date: Sun, 26 Mar 2023 22:09:33 +0200
    Subject: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: cef <c...@i...pl>

    > Oszustwem jest zawarcie umowy ze z góry powziętym zamiarem niewywiązania
    > się z niej. Bo samo niewywiązanie, to delikt cywilnoprawny. Dlatego
    > niechęć Policji do pochopnego przyjmowania zgłoszenia o niewłaściwej
    > jakości przysłanego towaru, albo zgoła nie przysłaniu go w ogóle.

    Moja żona bujała się jakiś czas temu ze sklepem z ciuszkami gdzie
    nie przysłano zamówienia za niecałe 200zł. Groźby zgłoszenia
    na policję i jakieś wezwania nie odnosiły skutku. Namawiałem małżonkę,
    żeby normalnie zgłosić na policję, ale w zasadzie uznała, że szkoda jej
    czasu.
    Tym samym proceder ze strony sklepu okazał czasowo się zyskowny.
    A niewiadomo ilu jest takich co się nie zgłaszaja, bo dla 100zł szkoda
    im czasu.
    Ale po jakimś negatywnym komentarzu na fb zwrócili pieniądze.
    Po obserwacji tego sklepu dłuższej okazało się, że mają więcej takich
    naciągniętych klientów, niektórym oddają a niektórym dopiero
    jak zgłosza na policję i dzwoni już funkkcjonariusz wypytać.
    Jest chyba nawet grupa oszukanych zorganizowana na fb,
    nawet chyba TVN kręcił jakiś materiał. Policji musi być temat
    znany, ale nic nie mogą. Czy takie sprzedawanie ale zamiarem wydojenia
    klienta jak się nie upomni to już jest oszustwo czy jeszcze nie?