  • Data: 2014-02-22 15:16:52
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:le8pft$7qh$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > "medialną prawdę znają". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km,
    > kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania
    > tych X km, co daje średnią prędkość pomiędzy.
    >
    > Pytania mi się nasuwają natury prawnej oraz organizacyjnej:
    > 1) jaki związek ma średnia prędkość na odcinku X km z ograniczeniami
    > prędkości na tym odcinku, oraz z wykroczeniem nieprzestrzegania tych
    > ograniczeń. W sensie, że gdy wg obliczeń wychodzi, że średnia prędkość
    > przejechania wskazuje, ze _pojazd_ musiał mieć chwilowe prędkości wyższe
    > niż dozwolone, to mandat - ale na jakiej podstawie?

    Bez paniki. Jeśli załóżmy ustawią to na autostradzie i zaczną wyłapywać
    pojazdy, które miedzy bramkami przejechały w czasie krótszym, niż konieczny
    na pokonanie tego odcinka zmaksymalną dopuszczalną na tym odcinku
    prędkością, to sprawa jest oczywista. Wszelkie inne ustawienia nie wchodzą
    w rachubę. A co bedzie, jak w mmiędzy czasie kierujący sie przesiądą?
    > przepisy, nie wiemy gdzie i dokładnie jakie konkretnie, ale go ukaramy"?
    >
    > 2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na każdej z
    > fotek - inny kierowca. Któryś zapewne złamał przepisy (skoro średnia
    > wyszła wysoka, a jeszcze zdążyli się przesiąść, ale który, i co z tego
    > wynika?

    O! To, to właśnie. Pomysł kretyński w założeniu i tyle.

    > 3) już raczej retoryczne - co z błędami OCR tablic, sytuacjami gdzie
    > pojazd wjeżdża, a wcale nie wyjedzie (bo zatrzymał się na posesji
    > pomiędzy), itp - czy będą fotki do wglądu, czy dalej paranoja p.t. "płać
    > w ciemno albo kop się z koniem, że nie jesteś wielbłądem"

    W razie czego można rzucić okiem na fotki.