  • Data: 2014-02-22 10:29:19
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości - podstawa prawna
    Od: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-22 09:57, BartekK pisze:

    > Nadzieja ma słabe umocowanie prawne :) Obawiam się, że do ukarania -
    > musi być jakaś podstawa, taryfikator, określone konkretne wykroczenie -
    > a nie "chyba gdzieś o ileś, ale nie wiadomo gdzie i o ile".

    Zauważ, że średnia prędkość ma tę własność, że jeśli wyniosła X to
    chwilowa prędkość w którymś momencie musiała być większa od X z czego
    wynika, że prędkość X co najmniej raz musiała zostać osiągnięta. Jeśli
    na odcinku obowiązuje tylko jedno ograniczenie, dokładne miejsce i czas
    przekroczenia nie mają znaczenia. Udowodniony jest fakt przekroczenia
    prędkości o dokładną wartość w strefie w której obowiązuje jednolite
    ograniczenie prędkości.
    Jeśli jest więcej ograniczeń to nie zadziała, nie da się wykazać na
    którym ograniczeniu o ile (nawet minimalnie jak powyżej) prędkość
    została przekroczona. Da się tylko wykazać, że na którymś z dwóch na
    pewno została przekroczona - to jest formalnie za mało do ukarania
    zgodnie z taryfikatorem. Ale ... :) Sądów taryfikator nie obowiązuje, a
    pamiętajmy że sam fakt przekroczenia (gdzieś lecz nie wiadomo gdzie)
    jest udowodniony.