  • Data: 2023-05-18 02:38:21
    Temat: Re: nic nie ma
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-05-16, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Wg mnie właśnie podejście mechanistyczne utrudnia rozumienie
    > dlatego ci, którzy modelują matematycznie osiągają więcej.

    No ale co ja mam zrobić jak inaczej nie łapię? :) Tzn. mogę zrozumieć
    zalezności posługując się modelem matematycznym ale to nie jest dla mnie
    intuicyjne. Są tacy co twierdzą, że do 6-ciu wymiarów to oni sobie spoko
    wyobrazają. Ja tam juz z tym czwartym mam problem.

    > Ja nie śledzę świata kwantowego, ale czasem czytam trochę i to głównie
    > takich
    > uproszczonych publikacji "dla ludu", ale już zrozumienie wymaga ode
    > mnie zgłębiania
    > i przypominania sobie innych zagadnień i wymiękam.

    No mi tam zgłębianie nie pomaga. Ale tez sił na jakies poważniejsze nie
    mam. Tylko czy cos by ono dało? Jest coś takiego jak masa krytyczna
    wiedzy w różnych dziedzinach, która pozwala na rozumienie intuicyjne
    poszczególnych zjawisk. Tylko czy to nie jest po prostu oswojenie się z
    pewnym poziomem abstrakacji (na poziomie powtarzalnych, uwspólnionych
    zachowań) i nic poza tym?

    Olin, Ty to wszystko rozumiesz z tej całej fizyki, np. wspomniane
    splątania? :)

    --
    Marcin