    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: na granicy 2
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <613e0111$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <shldpb$1tr9$1@gioia.aioe.org>
    <613e4b05$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uwnzor8x2iw6.t64lf6o37la8$.dlg@40tude.net>
    <613fa255$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 14 Sep 2021 12:07:34 +0200

    On Mon, 13 Sep 2021 21:11:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A remont dachu warsztatu jak się - Twoim zdaniem - wykrywa?

    Po fakturach zakupu, ktore przedsiebiorca chce wliczyc w koszta,
    lub wcale - jak ma dochody do ukrycia.

    > Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Myślisz, że jako umowa-zlecenie?

    > :-)

    Wiec tak nie.
    Ale zeby biskup swiecil za friko, to tez nie wierze :-)

    > W Niemczech, Słowacji czy Czechach nie widziałem tacy.

    W Niemczech jest podatek koscielny - wierni placa przez urzad,
    tacy nie ma. A Rada parafialna rozlicza proboszcza/pastora.

    Czech ani Slowacji nie znam ... tam ponoc ateistow bardzo duzo.

    > Jeśli ludzie dają, to ich sprawa.

    Ale o tym nie mowimy.

    >Ale czemu ma to być "niekontrolowalne"?

    Kasy fiskalne ksiedzom zalozysz, i inspektorow nasles - dadza datek i
    sprawdza czy paragon daje ?
    Przy obecnym modelu to sie praktycznie nie da skontrolowac.
    Ale czy jest potrzeba kontrolowac?

    Dotacje panstwowe powinny byc kontrolowane.

    I kapelani wojskowi bez stopni ?

    J.