  • 1. Data: 2021-09-10 16:33:26
    Temat: na granicy 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Jest sukces - migranci z Iraku sami chca wracac do domu

    https://www.rp.pl/polityka/art18898841-migranci-chca
    -wracac-do-iraku-sg-organizuje-samolot

    Ciekawe ... tak ich jakos przekonali, ze w domu lepiej,
    czy odcieli od pomocy prawnej, a wytlumaczyli, ze jak wniosek zloza,
    to beda dwa lata na poligonie trzymani do rozpatrzenia odmownego,
    a potem wpisani na czarna liste i nigdy sie juz do UE nie dostana.

    A moze jeszcze wyrok za skladanie falszywych zeznan dostana :-)

    Co tam jeszcze ... mozna by zapewnic calodzienne wyzywienie,
    ale powiedziec, ze to wieprzowina :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-09-10 16:42:53
    Temat: Re: na granicy 2
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Byli TORTUROWANI JAK NIC ;-)

  • 3. Data: 2021-09-10 17:12:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 16:42:53 +0200, _Master_ wrote:
    > Byli TORTUROWANI JAK NIC ;-)

    Kto ich tam wie.
    Jak nie fizycznie, to psychicznie :-)

    Bez powodu tak przeciez nie zrezygnowali :-)

    J.

  • 4. Data: 2021-09-10 19:35:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-10-września-2021 o 17:12, J.F pisze:
    > Jak nie fizycznie, to psychicznie

    Przemówieniami Bronka czy raczej sukcesami Czaskoskiego?

  • 5. Data: 2021-09-10 19:36:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Wiem.

    Pierdoleniem wery jurowej ;-0)

  • 6. Data: 2021-09-10 19:56:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 19:35:15 +0200, _Master_ wrote:

    > Przemówieniami Bronka czy raczej sukcesami Czaskoskiego?

    Moze ojca z Torunia?

    J.

  • 7. Data: 2021-09-11 01:00:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze ojca z Torunia?

    Daj spokój, on ma teraz inne zmartwienia. Ile to już czasu nie dostał
    samochodów od bezdomnych? Niestety plan Nitrasa wchodzi w życie i
    Katolicy są coraz bardziej prześladowani.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-09-11 09:52:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Daj spokój, on ma teraz inne zmartwienia. Ile to już czasu nie dostał
    > samochodów od bezdomnych? Niestety plan Nitrasa wchodzi w życie i
    > Katolicy są coraz bardziej prześladowani.

    CZemu Katolicy? Ja bym nei utożsamiał instytucji kościelnych, zwłaszcza
    tej konkretnej z Torunia z rzeszą Katolików.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-09-12 02:18:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-11, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > CZemu Katolicy? Ja bym nei utożsamiał instytucji kościelnych, zwłaszcza
    > tej konkretnej z Torunia z rzeszą Katolików.

    Tekst Nitrasa dotyczył właśnie takich Katolików.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-09-12 10:45:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tekst Nitrasa dotyczył właśnie takich Katolików.

    Nie, zdecydowanie się, z Tobą nie zgadzam. Tu cytat z jego wypowiedzi:
    "(...) Mieszkam w Szczecinie, ale są w Polsce takie miejsca, gdzie
    ludzie nie chodzą do kościoła. W Szczecinie jest to mniej niż 20 proc.
    Polskie prawo jest kształtowane z punktu widzenia Kościoła, z punktu
    widzenia grupy, która nie jest największa - powiedział.(...)" To jest
    błędne założenie.

    Ludzie z różnych powodów nie chodzą do kościoła. Część z nich oczywiście
    wyznaje inną wiarę. Mamy sporo kościołów "protestanckich", a w
    Szczecinie może ich być więcej, bo tak jest na terenach w przeszłości
    należących do Niemiec, gdzie Protestanci mają o wiele większy udział w
    populacji. Ale mamy całą rzeszę Katolików nie chodzących do kościoła, bo
    COVID, bo mają dość uprawiania polityki przez kler, bo im się po prostu
    nie chce, albo nie mogą z powodu zdrowia. Możemy oczywiście dyskutować
    na temat tych zachowań, ale wyznaczanie udziału w populacji Katolików na
    podstawie ilości osób uczęszczających do kościołów katolickich jest moim
    zdaniem błędne. Całą rzesza ludzi nie chodzi do żadnego Kościoła, a
    jednak w coś wierzy. Tylko co to ma w ujęciu finansowania do rzeczy?
    Jeszcze bym rozumiał, gdyby dotacje były dzielone wg udziału
    procentowego wiernych, ale nie ma u nas takiego mechanizmu - na ile się
    orientuję.

    Po za tym nie nazwałbym prześladowaniem normalizacji stosunków pomiędzy
    Kościołem Katolickim i powiązanymi z nim instytucjami, a państwem. Co to
    ma wspólnego zresztą z rzeszą Katolików. Osoby powiązane z tymi
    instytucjami (kler, aktywiści), którzy ewentualnie mogą czerpać korzyści
    jakieś z takiej uprzywilejowanej pozycji, to jest jakiś niewielki
    odsetek wiernych. Oni faktycznie mogą się czuć zagrożeni. Ale wątpię, by
    reszta tzw. "szeregowych wiernych" była w najmniejszym stopniu
    zaniepokojona zmniejszeniem dotacji na Kościół. Sądzę, że spora część
    nawet je popierać taki układ. Na chwilę obecną duchowni stali się
    mimowolnie zakładnikami obecnych elit rządzących obawiając się, że w
    razie zmiany pogorszy się ich sytuacja materialna.

    Sytuacja zresztą wcale nie jest szczególnie wyjątkowa, bo tak było od
    stuleci. Kościół - z oczywistych i nawet dość sensownych - powodów
    starał się popierać te kręgi, które mogły mu więcej dać. Ty, czy ja, to
    możemy ewentualnie w niedzielę na tacę dać 5 zł, albo 100 zł. To, ile
    damy, raczej rażąco na budżet tej instytucji nie wpłynie. Ale taki
    Premier RP, to może im dać wielomilionową dotację, czy ewentualnie mogli
    podatkowe.

    Osobiście jestem zwolennikiem normalizacji polegającej na krystalizacji
    tego aspektu. Wprowadziłbym powiedzmy (bo trzeba by było ustalić jakiś
    poziom) 1% podatku na zadeklarowany przez podatnika związek wyznaniowy.
    Można to comiesięcznie w zaliczkach płacić na podstawie deklaracji z
    poprzedniego roku, a rozliczać na koniec roku. Trzeba by było znaleźć
    jakiegoś beneficjenta środków w sytuacji, gdy podatnik nie wskaże
    żadnego, żeby z kolei nie było cwaniactwa, z którego "podatnicy" są
    słynni. Tak na pierwszy rzut oka Polski Czerwony Krzyż jest chyba dość
    dobrym rozwiązaniem, ale tu już można podyskutować, bo tę kwotę można
    równie dobrze dzielić proporcjonalnie do deklaracji innych wiernych. I
    automatycznie zabronić przekazywania jakichkolwiek środków publicznych
    na cele jakiegokolwiek kościoła.

    Jeśli z jakiegoś powodu uznamy, że trzeba dotować remont należącego do
    Kościoła zabytku - bo to szczytny cel - to z automatu wpisujemy w
    hipotekę tej nieruchomości udziała Państwa we własności. W procencie, w
    jakim dana dotacja odnosi się do wartości nieruchomości. Żeby uniknąć
    takich sytuacji, że przykładowo Państwo odbudowuje budynek sakralny
    zniszczony w trakcie II Wojny Światowej, a jak już odbuduje, to zgłasza
    się odpowiedni związek wyznaniowy i wyciąga rękę po ten obiekt, bo to
    ich świątynia.

    --
    Robert Tomasik