  • Data: 2002-11-29 22:20:41
    Temat: Re: lapowki i policja
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek napisa_(a):
    > Każdy oskarżający cię o złodziejstwo(n.p) mógłby po udowodnieniu
    > przez Ciebie że nie jesteś złodziejem powiedzieć :sorry wydawało mi się.

    Widzisz różnicę między udowodnieniem, że nie jestem złodziejem, a
    sytuacją, w której nie wiadomo jaka jest prawda?

    A co do interpretacji prawa i art.234 kk:
    Oskarżenie musi być fałszywe nie tylko w sensie jego obiektywnej
    nieprawdziwości, ale i w sensie subiektywnym. Użycie w przepisie słowa
    "fałszywie" należy rozumieć w ten sposób, że sprawca ma pełną świadomość
    nieprawdziwości swego oskarżenia. Nie wystarcza więc zamiar ewentualny,
    tj. sytuacja, gdy sprawca nie jest pewien nieprawdziwości swych
    oskarżeń, ale dopuszcza taką możliwość i godzi się na nią.

    KG