  • Data: 2022-06-03 08:10:30
    Temat: Re: kod źródłowy
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.06.2022 o 17:34, J.F napisał:
> [...]
    cyjnosc-przepisow-o-samorzadach,515111.html

    > A moze, jesli nie ma ustawowych przesłanek?
    >
    > A tu jeszcze takie cudo
    >
    > Art. 358.
    > Jeżeli nie przemawia przeciw temu wzgląd na prawidłowość postępowania,
    > sąd na wniosek strony wyraża zgodę na utrwalenie przez nią przebiegu
    > rozprawy za pomocą urządzenia rejestrującego dźwięk.

    no właśnie - stoi to w sprzeczności z konstytucją, co było nie raz
    podawane. Dodatkowo, to może dotyczyć funkcjonariuszy, bo przecież
    jawnie nie ma nigdzie zakazu takiego nagrywania....

    > i 357
    >
    > Czyli wychodzi, ze trzeba poprosic o zgode.

    no właśnie tu wśród prawników są podzielone zdania - część twierdzi, że
    tak, część, że właśnie niekoniecznie, bo nie ma dla obywatela zakazu.

    > A tu jeszcze takie kwiatki
    >
    > https://www.newsweek.pl/polska/zbigniew-ziobro-nagry
    wal-rozprawe-sadowa-bez-stosownej-zgody-newsweek/el6
    5r3p

    > No ale potem
    >
    > https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/rewolucja-cyfr
    owa-w-sadach

    > "Cyfrowa rejestracja rozpraw
    >
    > Ponad 3500 sal sądowych w Polsce zostało wyposażonych w cyfrowy sprzęt
    > audio-wideo do nagrywania rozpraw. W ten sposób utrwalono już ok. 10,3
    > mln rozpraw, w tym ponad 9,4 mln po 2015 roku. Strony postępowań mogą
    > przez Portal Informacyjny sądu zapoznać się z zapisem rozprawy.
    > Nagrania pełnią rolę elektronicznego protokołu, dzięki czemu w
    > przypadku rejestrowanych elektronicznie rozpraw nie są już potrzebne
    > szczegółowe protokoły na piśmie, co znacznie skraca czas, jaki
    > obywatel musi spędzić w sądzie. Sprzęt ten umożliwia również
> [...]

    co zabawne, rejestracja jest dźwięku i obrazu, natomiast jeśli się
    zgłosisz, to przynajmniej w części dostajesz dostęp tylko do dźwięku....

    > No i o co chodzi ?
    > Mozna, nie mozna, sad sam powienien rejestrowac, chodzi tylko o
    > oszczednosci na protokolantce ... a potem nagranie zaginie ? :-)

    niektórzy sędziowie nie chcą, bo tak mają wpływ na to co jest w
    protokole, a bywa, że są tam rzeczy, których nie było na rozprawie....

    któryś z adwokatów w Krakowie swojego czasu zrobił awanturę, bo
    zapomniał czegoś z sali, wchodzi, a tam sędzia dyktuje protokolantce
    dalsze rzeczy już po zamknięciu rozprawy...

    --
    http://zrzeda.pl