  • Data: 2010-06-01 21:29:43
    Temat: Re: dziennik budowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek pisze:

    > prokuratury i policji. Dosć powiedzieć, że prowadzono w zasadzie w innej
    > sprawie, a umorzono po piśmie s-ni informującym, że Dziennik Budowy jest
    > jej własnością.
    > Nie przesłuchano Presesa, nie zweryfikowano błędnych danych podanych przez
    > Zarząd.
    >
    > Muszę złożyć zażalenie i ta informacja potrzebna mi jest właśnie do tego.

    To, czyją własnością jest fizyczna forma danego dokumentu, nie jest
    istotne dla sprawy.

    Istotne jest, czy ma wyłączne prawo do dysponowania tym dokumentem, czy
    też ktoś inny ma prawo z tego dokumentu skorzystać.

    W tym przypadku - ponieważ dokument jest niezbędny do dokończenia
    czynności administracyjnej - osoba będąca strona owego postępowania ma
    prawo uzyskać dostęp do tego dokumentu. Przy czym nie musi to oznaczać
    oddania - w szczególności "na zawsze". Czy odmówili także sporządzenia
    poświadczonej kopii? (pomijam kwestię kosztów)

    Pytanie dodatkowe: kto i za czyje pieniądze / na czyje zlecenie nabył
    fizyczną formę owego dziennika. Bo jeśli było to za Twoje pieniądze to
    IMHO jesteś jego właścicielem - jako że kierownik budowy nie prowadzi
    inwestycji, jest tylko wynajętą (szczególną) siłą roboczą.