  • Data: 2021-12-22 13:20:29
    Temat: Re: dezercja
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:
> [...]
    ze-dezerter-dostal-bron-i-wyjechal-nad-granice

> [...]
    > Aż ci spotkał ją kanonier... " ;>
    >
    > Mnie ciekawi to, że podobno uciekł bez broni.
    > Na Białorusi mają taką samą, a może lepszą (nie rdzewieje się czy też
    > nie zacina - co to miało za feler to nowe Macierewiczowo-Błaszczakowe
    > strzeladło?)?
    > Ciekawe, czy zdał ("Giwerę potrzebuję. No! Swoją musiał zdać.") czy
    > też gdzieś pozostawił bez opieki?
    > Ale jak zdał to jak go wypuścili bez broni? No tak, w sumie nawiał.
    > Ciekawe, co gorsze - pozostawić broń bez opieki czy uciec z bronią?
    > Oczywiście pytanie z punktu widzenia uciekiniera oraz odpowiedzialnego

    Na mój chłopski rozum "oddalenie się" *bez broni* może ułatwić w razie
    złapania obronę po linii "samowolne oddalenie się" co jak rozumiem jest
    zarzutem o wiele słabszym od dezercji. Po za tym na lekko upartego jeśli
    oddaliłby się bez zezwolenia/rozkazu albo "uzasadnienia potrzebami
    służby" z bronią (z ostrą amunicją) to można by się czepiać po linii
    nielegalnego posiadania broni - IMHO wręcz powinno się.

    Zaś co do pragmatyki takiej oceny prawnej to IMHO wystarczy sobie
    przypomnieć przypadek Ochnika (1990) [A] żeby się czepiać zdawkowo.
    Łapanie dezertera bez broni (palnej) mniej stresujące jest.

    [A] https://dziennikpolski24.pl/decyzja-odroczona/ar/229
    9630

    --
    A. Filip