  • Data: 2021-12-22 12:43:17
    Temat: Re: dezercja
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 22 grudnia 2021 o 12:05:11 UTC+1 Olin napisał(a):

    > No faktycznie:
    > "Emil Czeczko pochodzi z Bartoszyc, do wojska wstąpił w 2018 r., był
    > szeregowym, służył w 11. Mazurskim Pułku Artylerii 16. Pomorskiej Dywizji
    > Zmechanizowanej im. króla Kazimierza."
    >
    > https://www.rp.pl/wojsko/art19211771-jak-to-mozliwe-
    ze-dezerter-dostal-bron-i-wyjechal-nad-granice

    > Ciekawe, że piszą o nim "szeregowy", bo jako artylerzysta powinien być
    > "kanonierem".

    "Ani diabła się nie bała,
    Aż ci spotkał ją kanonier... " ;>

    Mnie ciekawi to, że podobno uciekł bez broni.
    Na Białorusi mają taką samą, a może lepszą (nie rdzewieje się czy też nie zacina - co
    to miało za feler to nowe Macierewiczowo-Błaszczakowe strzeladło?)?
    Ciekawe, czy zdał ("Giwerę potrzebuję. No! Swoją musiał zdać.") czy też gdzieś
    pozostawił bez opieki?
    Ale jak zdał to jak go wypuścili bez broni? No tak, w sumie nawiał.
    Ciekawe, co gorsze - pozostawić broń bez opieki czy uciec z bronią? Oczywiście
    pytanie z punktu widzenia uciekiniera oraz odpowiedzialnego oficera.