    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.militaria
    Subject: Re: dezercja
    Date: Wed, 22 Dec 2021 10:58:30 +0100

    dyskusyjnych:1...@4...n
    et...
    Dnia Tue, 21 Dec 2021 16:18:33 +0100, J.F napisał(a):

    >Nie taki jeden:

    >"Mieszkańcy gminy Kodeń, z którymi rozmawialiśmy, twierdzą, że z
    >budynku
    >zajmowanego przez wojsko miały dochodzić odgłosy alkoholowych
    >libacji.

    Co mnie oczywiscie nie dziwi, ale nikt tam sie nie zapija na smierc
    ... z jednym wyjatkiem :-)

    >Tymczasem mieszkańcy gminy Kodeń, z którymi rozmawialiśmy, twierdzą,
    >że na
    >terenie świetlicy w Kopytowie na przełomie października i listopada
    >miały
    >odbywać się zakrapiane alkoholem imprezy.

    >- Jacyś obcy ludzie się zaczęli pojawiać. Słyszałem wiwaty, głośne,
    >pijackie okrzyki. Szczególnie podczas weekendów. Tam wóda musiała się
    >lać
    >strumieniami - opowiadają mieszkańcy gminy Kodeń, którzy na początku
    >nie
    >skojarzyli, że tam stacjonowali żołnierze.

    Dziwne.
    Nie wiedzieli, ze tam zolnierze stacjonuja, czy swietlica
    ogolnodostepna i przychodzili po sluzbie?

> [...]
    >uraz
    >mechaniczny bądź osoby trzecie. Przyczyną zgonu było gwałtowne
    >uduszenie
    >się w następstwie zatkania dróg oddechowych treścią wymiotną. Należy
    >dodać,
    >że żołnierz znajdował się w stanie upojenia alkoholowego. W jego
    >organizmie
    >stwierdzono 3,61 prom. alkoholu
    >- informuje "Wyborczą" płk Robert Dąbek.

    >A to oznacza, że starszy szeregowy musiał wypić sam w dość krótkim
    >czasie
    >co najmniej 0,7 litra wódki albo pić od kilku dni.

    A to cham - mial pol litra, wypil sam :-)
    No - mial 0.7, albo i litra :-)

    >Na tym nie koniec sprawy, bo prokuratura w najbliższym czasie wyłączy
    >ze
    >śledztwa wątek spożywania alkoholu przez żołnierzy na terenie kampusu
    >wojskowego.

    Kolejna ciekawostka ... co to znaczy?
    Nie bedzie sledztwa, bedzie osobne w sprawie spozycia alkoholu?

    >A wszystko dlatego, że na terenie byłej szkoły podstawowej w
    >Kopytowie, gdzie byli zakwaterowani żołnierze, znaleziono opakowania
    >po
    >alkoholu, m.in. puszki po piwie. W tej sprawie, jak dotąd, żadnemu z
    >żołnierzy nie przedstawiono zarzutów.

    A jaki z tego morał?
    Pamietaj, zawsze pij w rekawiczkach, nie zostawiaj odciskow palcow :-)

    >16 grudnia 25-letni Emil Czeczko, żołnierz 11. Mazurskiego Pułku
    >Artylerii,
    >który służył przy granicy polsko-białoruskiej, zdezerterował i
    >poprosił o
    >azyl polityczny na Białorusi.

    >Przy okazji wyszły na jaw jego problemy alkoholowe. Jak powiedział
    >"Wyborczej" rzecznik prasowy Komendanta Głównego Żandarmerii
    >Wojskowej ppłk
    >Artur Karpienko, 12 grudnia tego roku Czeczko został zatrzymany przez
    >policję za jazdę w stanie nietrzeźwości.

    Na przepustce, dojezdzal do jednostki, wracal?

    Bo tak ogolnie ... ok 100 tys kierowcow jest co roku łapanych, wiec
    czemu zolnierze mialyby byc wyjatkiem :-)

    J.