  • Data: 2022-01-08 16:13:29
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale można by zrobić, tak jak przed II Wojną Światową było ze Strażą
    > Pożarną, albo obecnie jest na Słowacji z ratownictwem górskim. Albo jak
    > jest z OC na samochód, jak ktoś bez uprawnień jedzie. Ratujemy, ale
    > jeśli jak już uratujemy, to domagamy się zapłaty za ratowanie, skoro
    > wcześniej nie zastosował się do porad.

    Wszystko fajnie.
    Pali mu się dom - nie jest ubezpieczony, nie gasimy, nie będzie miał domu.
    Rozwali samochód, nie miał ubezpieczenia, trudno, nie będzie miał samochodu.
    No OK...

    Ale zostawić go w tym rozwalonym samochodzie, niech zdycha? Zostawić
    kolesia w górach - niech zamarznie, bo się nie ubezpieczył?
    Ofiarę wypadku nie ratujemy, bo kierowca który spowodował wypadek nie ma OC?

    Ratujemy (społeczeństwo płaci), a potem domagamy się zapłaty.
    A jak nic nie ma, to kto płaci (kto już zapłacił)?
    Jak nic nie ma, to już mu nic nie zabierzesz. Wsadzisz do więzienia za
    długi - znowu na koszt podatników?
    Rozstrzelać? - a kto zwróci za jego leczenie zapłacone przez resztę
    społeczeństwa?

    Nie wydaje mi się, że ratownicy w górach w Słowacji (nie byłem, nie
    zaznałem tego osobiście, więc zgaduję) pytali o ubezpieczenie i jak nie
    ma, to zostawiają.

    Wracając do niezaszczepionych... czyli ratujemy, społeczeństwo płaci za
    leczenie, za rehabilitację, ale jak koszty przekroczą wartość jego
    majątku, to luzik, czy wsadzamy delikwenta do więzienia..? Jak umrze, to
    ściągamy należność do czwartego pokolenia, czy tylko do trzeciego?

    Bo wiesz, taki przeszczep płuc kosztuje ze 200 czy 300 tys...

    To nie prościej się zaszczepić?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr