  • Data: 2012-12-07 23:05:38
    Temat: Re: art. 78 ust 4
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-07 18:42, witek pisze:
    > Otwiera sie nowa sprawe, ukaranie wlasciciela pojazdu za
    > niewskazanie kierujaceego mimo obowiazku.

    Ale ja wywiązuję się art. 78 ust 4 i wskazałem kierujących.

    W tym dniu przyszło trzech znajomych (nazwiska i adresy do wiadomości
    SM) chcieli sprawdzić auto.
    Przekazałem im kluczyki i jeździli godzinę co potwierdzają. Ja nie
    mogłem z nimi uczestniczyć ponieważ miałem grypę i leżałem w łóżku.
    Który w tym momencie prowadził to rzecz sporna, ponieważ sami nie mogą
    dojść do porozumienia.

    Teraz to chyba sprawa wymiaru sprawiedliwości stwierdzić który z nich
    kierował.

    > decyzje, podejmij sam. sa tacy co walcza jak lew do upadlego i udaje
    > im sie wygrac. pytanie tylko czy to jest warte czasu i kasy.

    No właśnie. Wróciłem ze SM. Pracują do 20:30 byłem u nich o 20:15.
    Bardzo się ucieszyli jak do nich wszedłem w piątek o tej godzinie :)

    Za co kara. Ulica wylotowa z dużego miasta, dwa pasy w jedną stronę, dwa
    pasy w drugą przedzielone pasem zieleni. Przekroczone na 50tce 29km/h.
    Typowy zarobek a nie dbanie o bezpieczeństwo.
    Taryfikator przewiduje 100-200zł i 4 p. karne. SM Proponuje 200zł bo to
    górna granica, to ja im ten powyższy teks ze znajomymi. Strażnik po
    kilkunastu minutach konwersacji ze mną stwierdza że nie uchylam się od
    art. 78 ust 4 i woła przełożonego. Przełożony... to będziemy wzywać
    moich znajomych. Ja pytam się, a jak się żaden nie przyzna? To ja
    odpowiadam z art. 78 ust 4. Tutaj w tym momencie mój uśmiech ze
    stwierdzeniem, jak mogę odpowiadać gdy wskazuje komu powierzyłem pojazd.

    W konsekwencji zaproponowałem 100zł a SM odfajkuje że jest po sprawie.
    Zgodzili się. Stwierdziłem że za 100zł szkoda mi na nich czasu i nie
    będę ciągał kumpli po SM, choć po wyjściu pomyslałem że nawet do tego by
    nie doszło. A gdyby nawet doszło i ewentualnie do sprawy sądowej, na
    99,9% upewniłem się że są na przegranej pozycji.
    Gdyby w grę wchodziły większe pieniądze, nie przyjął bym mandatu.

    Dzięki za odpowiedz :)
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/