    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: aplikacja kwarantanna
    Date: Sat, 29 Jan 2022 23:49:58 +0100

    > Moim zdaniem zagadnienie jest czysto grzecznościowe,

    Art. 7e. 1. Osoba podlegająca na podstawie przepisów o zapobieganiu oraz
    zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi obowiązkowej kwarantannie
    w związku z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 instaluje na swoim
    urządzeniu mobilnym udostępnione przez ministra właściwego do spraw
    informatyzacji oprogramowanie służące do potwierdzania realizacji obowiązku
    przestrzegania kwarantanny oraz używa go do potwierdzania realizacji tego
    obowiązku.

    nie wygląda na czysto grzecznościowe, jest to wymóg ustawowy

    zakładając że posiadam aktywną kartę sim, i telefon z androidem powyżej 6, oraz nie
    jestem
    niedowidzący - i w żadnym z tych przypadków nie chcę kłamać, bo uważam to za głupie

    to czy nie instalując (pomijamy działanie czy niedziałanie aplikacji na moim
    sprzęcie) lub
    nie *umiejąc* zainstalować, podlegam jakiejś karze czy mamy sytuację jak np. z
    przerejestrowaniem pojazdu do niedawna - było obowiązkowe, ale nie było sankcji?

    > żeby Policjanci nie
    > musieli jeździć i -, choć oczywiście nie wykluczam tego, tylko nie
    > bardzo widzę podstawę prawną.
    > Równie dobrze można zainstalować i nie
    > nadać mu uprawnień do GPS, czy zdjęć ze względów bezpieczeństwa.

    To są kwestie techniczne, które oczywiście znam.