  • Data: 2015-01-17 17:03:17
    Temat: Re: Zmiany w Ochronie Danych Osobowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Toteż doszedłem właśnie do tego samego wniosku, a w ustawie mowa o
    > zbiorach zawierających dane dotyczące wyznania, a nie uczęszczania na
    > religię, co jak sam wykazałeś niekonieczniemusi mieć cokolwiek ze sobą
    > wspólnego.

    W myśl twojej definicji nie istnieją zbiory dotyczące religijności,
    bowiem wszystkie zbiory w tym zakresie bazują wyłącznie na deklaracji,
    która może zostać zafałszowana. Nawet to, że figuruję w księgach
    parafialnych mojej parafii i że sam się tam zgłosiłem, nie musi
    oznaczać, że jestem takiego wyznania. Może jestem skrytym muzułmaninem i
    zgłosiłem się tylko żeby podbić serce jakiejś chrześcijanki?

    Wg mnie nie jest ważna zawartość a struktura zbioru. Przecież zbiór może
    być nawet pusty, zanim się napełni albo jeśli będzie częściowo
    opróżniany np. na czas wakacji.

    > To już ich ryzyko, bo jeśli ktoś się do tego doczepi, to będzie
    > wyłudzenie dotacji.

    Ale nie ma mechanizmów prawnych do doczepienia się. System rekrutacji
    stosuje punktację zależną od dobrowolnych oświadczeń rodziców, których
    to oświadczeń nie można i nie wolno weryfikować. Więc rodzice sobie
    oświadczają to, co daje ++ w rekrutacji.

    > Podobnie. To zależy co to są za dane. Bo jeśli w bazie jest rozpoznanie
    > medyczne, to są to informacje o zdrowiu. A jeśli jedynie zalecenia
    > lekarza co do opieki, to moim zdaniem nie. Nie, bo z samego zakazu
    > wykonywania fikołków nei da się wywieść, czy dziecko ma chory kręgosłup,
    > głowę czy serce.

    No np. wiemy, że Madzia ma cukrzycę, pompę insulinową, że trzeba jej
    podać to czy tamto jak zaczyna odjeżdżać itp.