  • Data: 2023-04-23 13:24:07
    Temat: Re: Za trudne...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.04.2023 o 12:33, ąćęłńóśźż pisze:

    > A jeśli nie w pasie drogowym? Czy przepisy dotyczą chodników na
    > osiedlach, w parkach?

    Chodnik, to po prostu droga dla pieszych w tym Osobiście uważam, że
    należałoby zmienić ustawę i zezwolić rowerzystom na jeżdżenie po
    chodnikach pod warunkiem ustępowania pierwszeństwa pieszym. Pewnie
    jeszcze kilka ograniczeń by warto wprowadzić, ale chodzi mi o zasadę
    generalną. Byłoby to z korzyścią dla wszystkich. Kierowców, bo by się
    nie plątali pod kołami. Rowerzystów, bo by byli bezpieczniejsi. Piesi i
    tak by mieli pierwszeństwo. Tyle, że ja patrzę przez pryzmat mojej
    okolicy, gdzie pobudowano masę chodników po których po prostu nikt nie
    chodzi.

    Rzuć sobie okiem tu: https://goo.gl/maps/urCJkixG8KXykMF99 . Ten chodnik
    ciągnie się dziesiątkami kilometrów, tylko część zdjęć jest stara. Ale w
    sumie przy większości dróg u nas zbudowali chodniki albo budują. Tam
    naprawdę sporadycznie ktokolwiek chodzi, bo nie ma po co. Większości
    tych chodników nei znajduję na Google, bo to nowe inwestycje. NA odcinku
    Nowy Sącz, Grybów liczącym ~18 kilometrów brakuje już chyba tylko ze 2
    kilometrów.
    --
    Robert Tomasik