    Date: Thu, 20 Apr 2023 10:39:57 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <u1pc3t$rnh$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <64403559$0$2951$65785112@news.neostrada.pl>
    <u1pdo7$rnf$12$Shrek@news.chmurka.net>
    <64406ade$0$19609$65785112@news.neostrada.pl>
    <u1qf6d$rnh$13$Shrek@news.chmurka.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Za trudne...

    W dniu 20.04.2023 o 06:31, Shrek pisze:

    > Hmmm....
    > Ale o czym tu dyskutować - nie został zabezpieczony, został u pasera,
    > który na dodatek po "zabezpieczeniu" wystawiał kolejne ogłoszenia. Ty
    > poważny jesteś czy sobie jaja robisz?
    > Jak zawsze:P Policji nie można oceniać, bo tylko oni wiedzą, więc tylko
    > oni mogą. Bardzo wygodnie:P

    Bo nie znamy szczegółów.

    > Akurat wiemy - na materiale filmowym pokazywał zdjęcia swoje i z aukcji.
    > Tak wiem - mógł deepfejka zrobić.

    Był na miejscu policjant i tak to ocenił, jak ocenił.

    > Pewnie nie mieli przesłanek - wszak wszystkie wgniotki i ślady po
    > malowaniach się zgadzały, ale jednak nie można wykluczyć że jakimś
    > niesamowitym zbiegiem okolicności - ludzie w lotto też wygrywają;)

    Ja już kilka razy widziałem takie sytuacje, że niby wszystko się
    zgadzało wg pokrzywdzonego, a na miejscu okazywało się, że rzecz ma
    numer fabryczny inny od tego podanego przez pokrzywdzonego - choć jest
    podobna. To po prostu wymaga sprawdzenia. Wyobraź sobie, ze sprzedajesz
    swój rower, a tu wbija do Ciebie Policja, bo on jest podobny do
    skradzionego w sąsiednim województwie. Spróbuj spojrzeć na to z obydwu
    stron.

    Ja bym się - na miejscu policjantów - bardziej obawiał tego, że
    pozostawiony u pasera motocykl zostanie podmieniony na inny podobny i
    jak mechanoskop to zbada, to wyjdą inne numery fabryczne. Dlatego bym
    nie zostawił. Tego, że sprzeda, to bym się mniej obawiał. Po pierwsze
    chętnych na stare motory bez numerów zbyt wielu nie ma. Po drugie, jak
    sprzeda, to popełni przestępstwo. Motor, to nie jest jakaś szczególnie
    droga rzecz, więc skoro facet ma dom, to da się wartość spokojnie odzyskać.

    --
    Robert Tomasik