  • Data: 2020-10-13 15:38:40
    Temat: Re: Wyrys z ewidencji gruntów i budynków.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 13 października 2020 14:24:55 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Nie mogę się dowiedzieć.
    > Mogę co najwyżej potwierdzić lub zaprzeczyć, ale jest jeszcze opcja, że EKW nic nie
    da (znam prawie na pamięć).

    To zajrzyj w końcu i pomyśl, zamiast wypisywać.
    Wygląda na to, że tzw. internet masz ;P

    > Deweloper ma jeszcze sporo miejsc w garażu, wynajmuje je zamiast sprzedać, więc
    moim zdaniem teoretycznie kilka piwnic może być
    > pomieszczeniami niewyodrębnionymi położonymi w obrysie garażu (a nie w obrysie
    części wspólnej).

    Tutaj trzeba zajrzeć do KW garażu, zobaczyć, jaki udział w lokalu garażowym odpowiada
    jednemu miejscu, policzyć miejsca w garażu i zobaczyć, czy coś zostanie.
    U mnie zarówno miejscu jak i komórce przypada równy udział 1/284 własności garażu
    (garażu - a NIE części wspólnej) - co swoją drogą jest wyjatkowo głupie, ale nic już
    na tą głupotę dewelopera nie poradzimy.

    > Każdej kanciapy na szczotki nie musisz wyodrębniać i ujawniać, prawda?

    Nieprawda.
    Przy wyodrębnieniu pierwszego lokalu MUSISZ określić mianownik ułamka części
    wspólnej, czyli zsumować powierzchnię wszystkich lokali i pomieszczeń do nich
    przynależnych - jeśli chcesz móc je potem wydzielić i sprzedać.

    Jak się pomylisz to jest problem - trzeba potem zmieniać w KW wszystkich lokali
    wydzielonych - a to jest i kłopotliwe i kosztuje.
    Ja w umowie sprzedaży mam pełnomocnictwo dla dewelopera, że może w moim imieniu
    zmienić ten mianownik.

    A jak coś nie jest odrębnym lokalem / pomieszczeniem przynależnym to jest częścią
    wspólną - np. również balkony i tarasy, o czym mało kto wie.

    U mnie we wspólnocie jest odwrotny problem - jak lokal wydzielony - choć jeszcze nie
    wyodrębniony - z powrotem włączyć do części wspólnej?
    Ciekawe czy to pierwszy taki przypadek w historii i jak to się skończy.