  • Data: 2020-10-21 12:43:53
    Temat: Re: Wyrys z ewidencji gruntów i budynków.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 14 października 2020 18:21:13 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Znam taki przypadek (kom. przynależne do mieszkań).
    > W konkretnym przypadku moich "spornych" komórek deweloper miał wielkie
    pomieszczenie kilkadziesiąt metrów, szukał na to nabywcy
    > (wśród nabywców lokali usługowych na parterze myśląc, że to właśnie im się"przyda"
    - dla mnie było za wielkie przez co za drogie), w
    > końcu zdecydował się podzielić ściankami i drzwiami na mniejsze komórki, być może
    nie zsynchronizował czasowo z momentem
    > wyodrębnienia i sprzedaży pierwszego lokalu (mieszkalnego), który to moment jest
    pewną "migawką" do określenia co jest czym.
    > Do tego wielkiego pomieszczenia wchodzi się z garażu.

    Skoro oferował na sprzedaż jako całość to jest szansa, że jest to po prostu lokal
    wydzielony.
    W "głównej" KW nieruchomości jest lista lokali wydzielonych - przejdź się po bloku i
    spisz numery mieszkań (bo z tym też prosto nie jest, u mnie jest np. 1 i 3, ale też
    2A i 2B, a 2 nie ma - w poprzednim liczbą setek był numer piętra i potem po kolei
    naokoło bloku - czyli w klatce A na piętrze było np. 301, 302 i 303 oraz 334 i 335 -
    nie licząc oczywiście mieszkań o numerach 334A i 334B, bo tam też dzielili - a znam
    jeszcze lepszy numer z jwch - numer piętra jako liczba setek, po kolei numerowane
    mieszkania w klatce oraz na końcu dodana litera klatki - czyli w bloku są mieszkania
    np. 301-A, 301-B, 301-C i tak do 301-F - co za debil musiał to wymyślić) i zobacz,
    czy oprócz garażu na tej liście nie ma jakiegoś innego tajemniczego lokalu.

    W głównej KW jest też wpisana liczba samodzielnych lokali - można porównać, czy na
    liście lokali wydzielonych jest tyle samo - bo może deweloper tego lokalu nie
    wydzielił i nie sprzedał (i np. jeszcze ma jakiś udział wpisany w dziale II), tylko
    np. te komórki wynajmuje.

    Ew. przejrzyj wszystkie KW lokali, czy nie ma tam dopisanych jakichś pomieszczeń
    przynależnych - są wyraźnie wpisane w KW, ew. żeby nie musieć przeglądać wszystkich
    ksiąg lokali, to należy je pogrupować w piony i sprawdzać, czy przypadkiem któryś z
    lokali w danym pionie nie ma większego udziału w części wspólnej niż inne - wtedy
    jest podejrzenie, że ma jakieś pomieszczenie przynależne (zaletę tego sposobu jest
    to, że przeglądasz tylko główną KW).