  • Data: 2020-10-21 17:40:40
    Temat: Re: Wyrys z ewidencji gruntów i budynków.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 października 2020 17:03:52 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > To nie lokal, lecz pomieszczenie - pierwotnie duże 30+ m2, a po podziale ściankami
    (przed oddaniem budynku? po oddaniu budynku? nikt
    > nie pamięta) na małe pomieszczenia boksów komórek 7+ m2.

    To jak szukał nabywcy to na lokal wydzielony czy miało to być pomieszczenie
    przynależne do lokalu usługowego ew. chętnego nabywcy?
    A może chciał je sprzedać jako udział w garażu?

    > Deweloper jeszcze udział w całości ma i to spory, bo wielu miejsc garażowych nie
    sprzedał (bo od pewnego momentu nie chciał już
    > sprzedawać), lecz wynajmuje (bo to uzasadnia trzymanie etatów ;)), do tego jeden
    lokal sklepowy ma i też wynajmuje.

    To, że deweloper ma miejsca postojowe, nie wpływa na jego udział w całości własności
    w "głównej" księdze (wpis w dziale II w sekcji "właściciel" - a NIE w sekcji
    "właściciele lokali wydzielonych") - bo garaż musiał wydzielić w całości.
    Wpływa tylko na jego udział w garażu.
    Jaki jest mianownik udziałów w garażu dewelopera oraz poszczególnych właścicieli?

    A ten jeden lokal sklepowy oczywiście będzie udziałem dewelopera wpisanym w dziale II
    "głównej" KW.
    Do sprawdzenia jest to, czy udział wpisany w tym miejscu udział dewelopera odpowiada
    dokładnie powierzchni tego jednego lokalu usługowego.
    Oraz oczywiście czy mianownik odpowiada powierzchni wszystkich samodzielnych lokali +
    pomieszczeń przynależnych w budynku.