    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Wjechali
    <621d0cf5$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@4...com>
    <1...@4...net>
    <621f717d$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <621f93cf$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <621f9cf4$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <QCTTJ.189048$TXc5.132829@fx14.ams1>
    <622143e8$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 04 Mar 2022 00:00:08 GMT

    On 2022-03-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > K! Obejrzałem. A masz pomysł, kto to ewentualnie jakby co skupuje i po
    > ile? Po prostu pytam, bo nie znalazłem na szybko.

    Nigdy się tym nie interesowałem, ale spodziewałbym się, że takie
    drobiazgi to może albo jubiler albo numizmatyk. To nie są raczej (w
    większości) żadne standaryzowane sztabki, może część ma i jakieś
    certyfikaty, ale czy od uznanych instytucji?

    Z drugiej strony widzę też takie firmy:
    https://www.mennicaskarbowa.pl/pol_m_Zloto-147.html
    https://www.mennicaskarbowa.pl/Skup-metali-szlachetn
    ych-cabout-pol-14.html
    ale nie mam pojęcia co to za stworzenie, a to, że się nazwali mennicą
    nie pomaga.

    --
    Marcin