eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWedług Der Onet Mark Brzeziński jest "zdziwiony" poszanowaniem przez PiS Konstytucji RP3 › Re: Według Der Onet Mark Brzeziński jest "zdziwiony" poszanowaniem przez PiS Konstytucji RP3
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Według Der Onet Mark Brzeziński jest "zdziwiony" poszanowaniem przez
    PiS Konstytucji RP3
    Date: Tue, 13 Jul 2021 10:59:32 +0200 (CEST)

    Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com> pisze:

> [...]
    > obywatelstwa polskiego w polskich placówkach dyplomatycznych tracili
    > je. Jak nietrudno się domyślić odważnych do odwiedzania tych placówek
    > wielu nie było. A ponieważ 3RP postanowiła całkowicie uznać "dorobek"
    > prawny PRL więc obecna sytuacja jest taka jaka jest.
    > Jeśli zaś chodzi o Brzezińskiego, to czy przypadkiem jego rodziny nie
    > dotknęły tzw. "przepisy o listonoszach"? Obywatelstwo polskie mogli
    > utracić Polacy, którzy pracowali dla rządów innych krajów. A ponieważ
    > poczta była w wielu krajach instytucją rządową więc najczęściej
    > tracili obywatelstwo właśnie listonosze.

    Mark Brzeziński urodził się 1965-04-07 [A].
    To co sugerujesz w przypadku Zbigniewa Brzezińskiego po pobieżnym
    przejrzeniu wikipedii jest oczywiste dopiero od 1977. [B]
    Według narzucającej się interpretacji liczy się czy Zbigniew Brzeziński
    był obywatelem Polski w momencie urodzin/poczęcia Marka Brzezińskiego.
    Choćby dla PRL *domyślnie* nie był to teraz dla RP3 mógł być.

    Czyli jak dla mnie sprawa sprowadza się do tego czy 1958 uzyskując
    obywatelstwo USA Zbigniew Brzeziński zrzekł się "jakoś formalniej"
    innych obywatelstw w sposób *wtedy* skuteczny według prawa PRL.
    Jak rozumiem według obecnych interpretacji "zrzeczenie się domyślne"
    jest traktowanie jako nieskuteczne.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mark_Brzezinski
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zbigniew_Brzezi%C5%84s
    ki#Doradca_prezydenta_Cartera