  • Data: 2005-12-13 21:06:41
    Temat: Re: Urlop i odejście z pracy...
    Od: "Aga i Darek" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pracuje w pewniej firmie juz 3 lata, od zeszlego roku przysluguje mi 26
    > dniowy urlop. Chcialbym odejsc z firmy. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy
    jesli 2
    > stycznia zloze wymowienie (mam miesieczne)

    Jeżeli byłeś zatrudniony przez co najmniej 3 lata to obowiązuje Cię
    3-miesięczny okres wypowiedzenia umowy o pracę (art. 36 $ 1 pkt 3 Kp).

    to czy przyslugiwac mi bedzie caly
    > urlop (26 dni) za rok 2006.

    Pracodawca, w sytuacji gdy rozwiązujecie w jakikolwiek sposób wiążący Was
    stosunek pracy, ma obowiązek rozliczyć Cię z urlopu proporcjonalnego. Zależy
    on od ilości miesięcy jakie przepracujesz w 2006 roku. W Twoim przypadku,
    jeżeli planujesz rozwiązanie umowy na koniec stycznia to przysługuje Ci 3
    dni urlopu wypoczynkowego za 2006 rok, jeżeli na koniec marca to 7 dni
    urlopu wypoczynkowego. Resztę urlopu dostajesz u kolejnego pracodawcy
    (ogólnie mówiąc) - art. 155 (1) $ 1 pkt 1 i 2 Kp.
    Oczywiście nikt nie przyczepi się do tego jeśli pracodawca wyrazi zgodę na
    wykorzystanie przez Ciebie całego urlopu, ale to tylko i wyłącznie dobra
    wola pracodawcy.

    Poza tym jeszcze jedna sprawa:
    Jeżeli wypowiadasz umowę o pracę z miesięcznym lub 3-miesięcznym okresem
    wypowiedzenia to składasz je w miesiącu poprzedzającym dany okres
    wypowiedzenia. Czyli w Twoim przypadku na koniec grudnia tak by jego bieg
    zaczął sie w styczniu.

    Pozdrawiam,
    Aga