  • Data: 2022-08-12 01:32:45
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-08-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale ten błąd ma swoje konsekwencje, w końcu dlatego właśnie jest błędem,
    > a nie nieistotnym szczegółem.

    Pytanie, czy doszło do skutecznego oświadczenia woli, bo jesli
    doszło i można bezspornie wskazać kto tę wolę oswiaczył i jakiej
    czynności to dotyczy, to jakie ma znaczenie, że jest tam błąd, będący
    klarownie pomyłką? A oswiadczyć wole mozna w końcu i ustnie.

    > Z definicji nie można złożyć oświadczenia woli, którego treści się nie zna.

    Nie widzę jak skutecznie moznaby przyjąć, że z tego powodu umowa nie
    jest zawarta. Prawie nikt nie czyta umów, a nie słyszy się, żeby sądy
    stwierdzały, że unieważnia to np. umowę k-s. Jesli by tak było,
    wystarczyłoby powiedziec, owszem, podpisałem, ale nie czytałem tresci
    umowy.

    --
    Marcin