  • Data: 2022-01-17 20:33:59
    Temat: Re: Sprawiedliwosc nierychliwa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.01.2022 o 19:34, J.F pisze:

    > A co to sa tortury w sensie prawnym?

    Widzisz tu gdzieś słowo "tortury"?

> [...]
    > [...]
    > 2) pozbawia osobę wolności na czas przekraczający 7 dni lub ze
    > szczególnym udręczeniem,
    > 3) stosuje tortury lub poddaje osobę okrutnemu lub nieludzkiemu
    > traktowaniu,
    >
    > [...]
    > Art 123
    > § 2. Kto, naruszając prawo międzynarodowe, powoduje u osób
    > wymienionych w § 1 ciężki uszczerbek na zdrowiu, poddaje te osoby
    > torturom, okrutnemu lub nieludzkiemu traktowaniu, [...]
    >
    > to z rozdziału "wojennego" ... ale nie napisano, ze to tylko na wojnie

    Nie chce mi się sprawdzać :-) - kogo wymieniono w §1?

    > Czterech oskarzonych.

    To ich już oskarżono. Pytam o tych "innych".

    > A przeciez co najmniej parami chodza - wiec jeden albo widzial,
    > albo zle pilnował.

    Bo 4 się nie dzieli na dwa bez reszty?

    > A co robisz, jak na komisariacie ktos krzyczy, tak szczerze?

    Nie przypominam sobie takiego zdarzenia, pomijając przełożonych, którzy
    "głośno i dobitnie" wyrażają swoje stanowisko. Przeważnie wówczas nic
    nie robię, bo co można poradzić, jak komuś się skończyły argumenty
    merytoryczne.

    > Ilu to tam we wroclawiu w kiblu bylo?

    Mnie tam nie było, wiec nie mam zielonego pojęcia.

    --
    Robert Tomasik