  • Data: 2022-01-18 12:19:01
    Temat: Re: Sprawiedliwosc nierychliwa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 Jan 2022 20:33:59 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Widzisz tu gdzieś słowo "tortury"?

    widze.

    > Nie chce mi się sprawdzać :-) - kogo wymieniono w §1?

    Art. 118a. § 1. Kto, biorąc udział w masowym zamachu lub choćby w
    jednym z powtarzających się zamachów skierowanych przeciwko grupie
    ludności podjętych w celu wykonania lub wsparcia polityki państwa lub
    organizacji:
    1) dopuszcza się zabójstwa,
    2) powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu człowieka,
    3) stwarza dla osób należących do grupy ludności warunki życia grożące
    ich biologicznej egzystencji, w szczególności przez pozbawienie
    dostępu do żywności lub opieki medycznej, które są obliczone na ich
    wyniszczenie,
    podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 12,
    karze 25 lat pozbawienia wolności albo karze dożywotniego pozbawienia
    wolności

    Art. 123. § 1. Kto, naruszając prawo międzynarodowe, dopuszcza się
    zabójstwa wobec:
    1) osób, które składając broń lub nie dysponując środkami obrony
    poddały się,
    2) rannych, chorych, rozbitków, personelu medycznego lub osób
    duchownych,
    3) jeńców wojennych,
    4) ludności cywilnej obszaru okupowanego, zajętego lub na którym toczą
    się działania zbrojne, albo innych osób korzystających w czasie
    działań zbrojnych z ochrony międzynarodowej,

    Ciekawsze moze byc
    "Rozdział XVI
    Przestępstwa przeciwko pokojowi, ludzkości oraz przestępstwa wojenne"

    Zolnierz, czy nie tylko?
    W czasie wojny, czy nie tylko?

    W Afganistanie nasze wojsko toczyło wojnę? Dzialania zbrojne?

    A teraz popatrz na tych bohaterow, co strzegą naszych granic i nie
    wpuszczaja migrantow z zimowych obozow, albo "zawracaja ich" na
    granice ...

    > To ich już oskarżono. Pytam o tych "innych".

    A inni nic nie widzieli, nic nie slyszeli ...

    > Bo 4 się nie dzieli na dwa bez reszty?

    > Nie przypominam sobie takiego zdarzenia, pomijając przełożonych, którzy
    > "głośno i dobitnie" wyrażają swoje stanowisko.

    No popatrz, czyli jakies odurzone osoby nie krzycza co chwila bez
    powodu na izbie zatrzyman, albo masz kulturalny komisariat.
    Albo dobrze wytlumiony :-P

    > Mnie tam nie było, wiec nie mam zielonego pojęcia.

    no to licz
    https://www.cda.pl/video/3211367c5

    Tylko tak prawde mowiac ... nie slyszalem o innych takich
    wydarzeniach, ale z drugiej strony ... mam uwierzyc, ze to
    jednorazowy/pierwszy wybryk napalonego policjanta?

    Cos mi sie tu nie zgadza ...

    J.