  • Data: 2022-01-18 12:05:28
    Temat: Re: Sprawiedliwosc nierychliwa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 Jan 2022 20:46:26 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Już tu wiele razy pisałem, że przesłuchiwanie w charakterze świadka
    > podejrzanego jest niezgodne z prawem. Oczywiście może się zdarzyć, że na
    > pewnym etapie postępowania nie wiemy, kto ma być podejrzanym i
    > przesłuchujemy jako świadka osobę, która później dostaje zarzuty, ale po

    No dokladnie.
    Przesluchujesz policjantow jako swiadkow, i maja powiedziec, ze oni
    przeciez nic - nikt tam ofiary pałką nie tknął, a rane na glowie mial
    juz w chwili zatrzymania.

    > pierwsze później takie zeznania nie są w ogóle dowodem w sprawie, a po
    > drugie orzecznictwo idzie w tym kierunku, że taki świadek za fałszywe
    > zeznania nie odpowiada.

    A tu mamy sytuacje, ze jeden bił, a trzech zeznawalo, ze nic nie
    widziało. Czy jakos podobnie.
    No i co z tymi trzema - jak sie wyda, że kłamali, to nie odpowiadaja
    za fałszywe zeznania?
    Czy tylko ten co bił nie odpowiada?

    No chyba, ze nikt tych trzech jako oficjalnych swiadkow nie pytał,
    co tez mozliwe.

    > Mógłbyś jakoś sprecyzować tę głęboką i niezwykle nowatorską koncepcję?
    > Chcesz ścigać za wymuszanie zeznań w sytuacji, gdy ofiara nie jest
    > przesłuchiwana? Znasz przykład takiego zarzutu?

    Przeciez cytowalem

    Art. 246. Funkcjonariusz publiczny lub ten, który działając na jego
    polecenie w celu uzyskania określonych zeznań, wyjaśnień, informacji
    lub oświadczenia stosuje przemoc, groźbę bezprawną lub w inny sposób
    znęca się fizycznie lub psychicznie nad inną osobą,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    Jak na moj gust, to szeroko, nie musi to byc w czasie przesluchania,
    nie musza to nawet byc zeznania, ba, glupie "mow, albo wsadzimy cie do
    aresztu na rok i ci sie tam do d* dobiorą" zakrawa na grozbe karalną
    :-)

    J.