eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja twardego dysku › Re: Reklamacja twardego dysku
  • Data: 2011-11-01 11:10:20
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 1 Nov 2011, januszek wrote:

    > Budzik napisa?(a):
    >
    >> no przeciez cały czas pisze, ze tak, tyle tylko, że nie chcą wymienić dysku
    >> na nowy (któy mają na stanie), a jedynie oddać pieniądze.
    >
    > Z KC 556-576 nie wynika, że nie mogą oddać pieniędzy.

    Ale z tego że "nie wynika że nie mogą", nie wynika że "muszą nie oddać" ;)
    (uwaga na nisko przelatującą negację kwantyfikatora!)
    Poproszę o uściślenie, bo nie wiem czy się zgodzić czy szukać
    kontrargumentów.

    > Swoją drogą - moim
    > zdaniem - w ogóle z tytułu rękojmi reklamacja twardego dysku nie powinna
    > być uznana.

    Ale dlaczego?
    Dysk ma wadę *w momencie kupną*, tylko owa wada jeszcze się nie ujawniła.
    Przecież dysk jest, istnieje, w roli podstawki sprawdza się znakomicie,
    jedynie ma wadę zmniejszającą wartość w tej postaci, że danych
    podawanych przez druty nie przechowuje - definicja z art.556
    jak malowanie ;)
    IMVHO zapis o "wadzie zmniejszającej" ogranicza jedynie możliwość
    reklamacji (z tej podstawy!) w przypadku jeśli "rzecz" ma postać
    materiału który został zużyty, kupujący chciałby nie zwrócić
    nic (albo puste pudełko) a dostać np. nowy klej do tapet.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1