eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja twardego dysku › Re: Reklamacja twardego dysku
  • Data: 2011-11-02 08:15:44
    Temat: Re: Reklamacja twardego dysku
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > A co z art.561 KC?
    > "kupujący może żądać".
    > Kupujący jedynie nic nie może (560KC) tylko jeśli sprzedawca
    > "niezwłocznie wymieni na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie
    > wady usunie". No ale to by go urządzało ;)
    > Ograniczenie jest, ale w drugą stronę (kupujący nie może
    > żądać zwrotu pieniędzy bo mu się odwidziało, mimo że rzecz
    > się zepsuła).

    560 "kupujący może" i 561 "kupujący może żądać" różnia się, w mojej
    opinii tym, że w pierwszym przypadku sprzedawca musi uznać odstąpienie
    od umowy a w drugim musi odpowiedzieć na żądanie.

    > No to nieprzekonująco jak dla mnie - to, że "zepsucie jest normalne"
    > w jakimś procencie produkcji nie umniejsza faktu, że rzecz ma wady.
    > Akurat *TA* rzecz ma wadę "zmniejszającą wartość". Nie do zera!

    Nie zgadzam się z powyższym. Często oglądam oferty sprzedaży dysków i
    zawsze, w ofertach jest podany mtbf oraz informacja o gwarancji
    producenta. Moim zdaniem zwalnia to sprzedawce z odpowiedzialnosci z
    tytulu rekojmi w przypadku awarii dysku twardego.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1