  • Data: 2002-08-22 09:59:51
    Temat: Re: Proszę
    Od: "GreG" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3D641DDE.66B7026@elita.pl...

    > Czy ludzie oglądaliby telewizję gdyby nie filmy albo
    > gdzie by puszczano filmy gdyby nie TV?
    > Ale jednak telewizja płaci twórcom tantiemy choć filmy
    > kupuje za ciężkie pieniądze. Dziwne wg Ciebie, tak?

    Dziwny twoj tok myslenia.
    Telewizja nie musi kupowac filmow. Kupuje je by uatrakcyjnic
    swoj program, zwiekszyc ogladalnosc, a wiec wplywy z reklam.

    > A czyż nie to samo robią telekomy!? To samo! Pośredniczą
    > między twórcą i odbiorcą i biorą za to ciężką forsę.
    > Tylko jakoś nie chcą nic zapłacić twórcom, dzięki którym
    > mają klientów.
    > I to jest dla Ciebie w porządalu, ciekawe..

    Idac tym torem, mam pytania:
    1. Czy firma Sony, znany producent telewizorow
    placi tantiemy telewizji Niepokalanow ?
    2. Czy firma Philips, znany producent odbiornikow radiowych
    placi tantiemy radiu "Nysa FM" ?
    3. Czy grupa prywatnych przewoznikow, wozacych ludzi z miasta
    do odleglego centrum rozrywki placi temu centrum haracz?

    W kazdym przypadku jedno zarabia na drugim. I co ?

    > W ogóle nikt nie zmusza twórców do wyciągania swoich dzieł
    > z szuflady, prawda?

    Kazdy ma swoj pomysl na promocje.

    > Ale tak przy okazji to powiedz mi jak to jest, że na sieci
    > są różne, nawet jeszcze nieobecne w kinach, filmy, muzyka itp.
    > Twórcy je tam zamieścili?

    To juz problem tych, ktorzy je tam nielegalnie umieszczaja i/lub nielegalnie
    stamtad sciagaja. To inny temat, nie mieszaj.

    > Męczą mnie już tak ograniczone horyzonty. Nie dość, że nie
    > rozumiesz sposobu obliczania tantiem - od przychodu to
    > nie kumasz podstaw ekonomii.
    > Jakby telekomy mogły wziąć od Ciebie choćby 1 grosz więcej
    > to już by go od Ciebie brały. Ale już nie są w stanie windować
    > cen, a już tym bardziej dominująca TP SA bo musiałaby mieć na to
    > zgodę z UOKiK. A jej nie dostanie.

    Mecza mnie takie oderwane od rzeczywistosci poglady. Ile ty masz lat ?

    > A co do kosztów to poczekaj niech się skończą serwisom kapitały
    > i będą ZMUSZONE wprowadzić *za_wszystko* opłaty.

    Katastroficzna wizja swiata? Nie lekaj sie, nie bedzie tak zle.

    > Ale fascynująca wolność!

    Jeszcze wolnosc. Internet to odrebny swiat, za dostep do niego trzeba
    zaplacic. Nie zmieniaj przyrody, nie uda ci sie.

    GreG