  • Data: 2002-08-22 17:08:35
    Temat: Re: Proszę
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    GreG wrote:
    > A producenci radioodbiornikow i telewizorow nie. Choc gdyby nie
    > stacje radiowe i telewizyjne, nikt by ich urzadzen nie kupowal.

    I co z tego? Już pisałem, że są to tylko odbiorniki.

    > Mozesz nagrac koncert na video i odtworzyc go publicznie. I to Ty bedziesz
    > mogl miec klopoty z tego tytulu. Czyli producenci odbiornikow z mozliwoscia
    > nagrywania rowniez sluza piractwu wg Ciebie.

    Nie. Naprawdę nie widzisz istotnej różnicy czy się zgrywasz?

    > Prawo rynku i konkurencji.
    > Smieszne to jest dla kogos, kto tego nie rozumie.

    No dyć o tym mówię - telekomy nie mają już możliwości brania większych
    opłat. O co więc Ci się rozchodzi z tym prawem rynku i konkurencji?

    > To fakt. Ale w rzeczywistosci wszystko daloby sie zalatwic.
    > Nie wiesz o tym?

    TP SA przestała być już pupilkiem rządzących, a wręcz przeciwnie.

    Poprawka: http://www.elita.pl/arek/o_mnie.html

    > Portale maja swoje zrodla finansowania. Tak jak i ja, utrzymujac swoja strone.
    > Jesli mnie na to nie stac, zamykam serwis, jesli wprowadzam oplaty licze sie z
    > ryzykiem takiego posuniecia.

    Te źródła finansowania to kapitały założycielskie, które nieustannie są zjadane
    przez koszty bo z drugiej strony brak wpływów. Jeśli portale wydają po
    kilkadziesiąt
    milionów złotych rocznie a PRZYCHODY mają na poziomie kilkuset tysięcy do 4 mln
    to jak długo jeszcze pociągną?
    Przez to padło mnóstwo serwisów, portali i innych inicjatyw a kolejne czekają
    do tego w kolejce.

    > Moze powstana platne dzialy o specyficznej zawartosci, wiekszosc informacji
    > dalej bedzie darmowa. Przyklad: TVN i TVN24.

    Ale po co dajesz przykłady oderwane od rzeczywistości? Na złudnych nadziejach,
    że Internet przyniesie tyle wpływów z reklam co telewizja wywaliła się cała
    ta branża.
    A co do Twojego przykładu...
    TVN 24 przynosi nawet operacyjne straty - reklamy za mało dają zysku, wpływy
    z kablówek też są zbyt małe choć cena wg tych ostatnich wygórowana.

    > Od dawna istnieja platne serwisy np erotyczne, czy bigbrotherowskie i nic
    > wielkiego sie nie dzieje.

    I nikt nie broni im istnieć dalej. Stwierdzam tylko oczywisty fakt, że
    niedługo gdzie się nie ruszysz w Sieci to będziesz musiał płacić.
    Bo serwisy z mniejszymi funduszami przejedzą je i padną - jak Arena czy Ahoj -
    a pozostałe wprowadzą wtedy opłaty bo inaczej też padną.
    Nikt nie będzie w nieskończoność wyciągał swojej kasy by "sponsorować" innych.
    To interes a nie działalność dobroczynna...

    > Zaczna. A razem z nimi Sony i Philips bedzie placil polskim nadawcom.
    > A Netia bedzie mi placic za mojego bloga, a Tobie za strone pt. 404.

    W Japonii telekom DoCoMo płaci dostarczycielom treści 75% (sic!) - czy też 85% -
    z osiągniętych wpływów wygenerowanych przez dany serwis.
    Powiedz mi - czy Ci Japończycy w telekomie to tacy durnie czy też może
    dostrzegli coś czego nie potrafią zrozumieć inne telekomu? A mianowicie to,
    że opłacenie dostarczycieli treści najzwyczajniej w świecie... OPŁACA się!

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm