  • Data: 2004-03-18 08:53:15
    Temat: Re: Potrzebna pomoc- PILNE!!!
    Od: "Maelstorm Mephisto" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeżeli babcia zawarła umowę dożywocia to własność nieruchomości została
    przeniesiona na X. A na rzecz babci została poczyniona odpowiednia wzmianka
    w księdzie wieczystej, że nieruchomość jest obciążona prawem dożywocia na
    rzecz danej osoby. . Z kolei nawet jeżeli w KW nie będzie odpowiedniego
    wpisu to i tak rękojmia wiary KW nie działa przeciwko prawu dożywocia
    Zatem jeśli X sprzeda nieruchomość to razem z tym prawem i babcia będzie
    dalej uprawniona do świadczeń wynikających z umowy dożywocia.

    Użytkownik "Miranda" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam:)
    > Mam pewien problem. Moja Babcia podpisała umowe dożywocia z panem
    (nazwijmy go
    > umownie X). Facet nistety nie wywiązuje się z umowy. Babcia złożyła sprawę
    do
    > sądu o rozwiązanie tej umowy- niestety przegrała :( Aktualnie Babcia
    "zimuje" u
    > mnie, bo nie miała nawet za co kupić opału na zimę.
    > I teraz nagle dowiaduję się, że pan X na wiosnę chce to sprzedać bez zgody
    > Babci!?!? Czy on może tak postąpić??? Sprzedać ziemię i dom bez zgody
    Babaci??