  • Data: 2004-02-29 09:43:06
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie...
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0402272141310.-300623@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 27 Feb 2004, Gocha wrote:
    > Tego że nie wolno ze szkody o wartości X uzyskać odszkodowania
    > o wartości ponad X (czyli zarobić na szkodzie) chyba nikt
    > zdrowy na umyśle nie kwestionuje :),

    Dlaczegoz to mialoby byc takie oczywiste?
    Jesli jest dobrowolna umowa miedzy klientem
    a ubezpieczalnia, to powinna byc ona respektowana.
    Chyba, ze w umowie jest wyrazny zakaz podwojnego
    ubezpieczenia (co jest dla mnie oczywiscie dziwne).

    Krotko mowiac: klient placi (skladke) a potem
    po prostu wymaga. I nie powinno miec znaczenia czy
    ubezpieczyl sie w jednej ubezpieczalni na 100.000
    czy w 10-iu po 10.000 czy nawet po 100.000. W tym
    drugim wypadku poniosl przeciez koszty, a poszczegolne
    firmy mialy przychod, ktory z pewnoscia przyjma z ochota.
    Ubezpieczalnia ma placic - jesli wystapily warunki
    do wyplacenia odszkodowania. A te nie powinny miec
    zadnego zwiazku z faktem ubezpieczenia sie u konkurencji.

    Oczywiscie mowie jak byc powinno, a nie jak jest
    w naszym panstwie.
    Obecnie moze byc sytuacja taka: ubezpieczylem sie
    w firmie X, firma X zwinela dzialanosc dnia 15.01.2004
    a 16.01.2004 ponioslem szkode - i praktycznie jestem
    nieubezpieczony, mimo ze skladke oplacilem.
    Az prosi sie, by byla mozlowosc ubezpieczenia w kilku
    miejscach aby zminimalziowac ryzyko wyjscia ubezpieczalni
    z rynku.

    Rozwiazanie ktore proponuje jest korzystne tak dla klientow
    jak i dla ubezpieczalni. Ale przede wszystkim szanuje
    podstawowa zasade: wolnosci do zawierania transakcji.

    WOJSAL