    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD
    Date: Tue, 12 May 2009 15:39:36 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 12.05.2009 zly <b...@N...fm> napisał/a:
    > na jakiej podstawie? czy jezeli wiem, z po drugiej stronie jezdni

    Na podstawie tego, ze taki jest przepis.

    > (oddzielonej powiedzmy pasem zieleni) sa roboty drogowe i ograniczenie do
    > 30km/h, a na mojej nie. To tez mam obowiazek ograniczyc predkosc?

    Tak, bo może to być konieczne ze wzgledu na okreslone przepisy, tu
    dotyczace zachowania szczególnej ostroznosci czy ostroznosci w ogóle.
    Oczywiście nie w zakresie zdefiniowanym znakiem ale w zakresie wymaganym
    przepisem.

    > Czy jezeli jade jezdnie przy ktorej nie ma ddr, ale wiem ze ulice obok
    > jest, to tez powinienem na nia zjechac?

    To nie było ulicę obok, a w uzasadnieniu jak wół i kilkakrotnie jest
    podane, że doskonale wiedzieli, że tam jest scieżka. Przepis zaś brzmi:
    Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystać z
    drogi dla rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych.

    Nie, jak zobaczy znak, albo jak mu ciocia Frania powie, tylko że ma
    korzystać. Nikt nie argumentował, że nie zauważyli tej ściezki, że była
    ona za daleko, czy że uważali, ze nie jest to ścieżka. Wiedzieli, że jest
    i nia nie pojechali. Amen.

    Prawdę mówiąc niezły masz tupet wyzywając ludzi od debili a nie mogąc
    zrozumiec czegoś tak elementarnego :)

    --
    Marcin