  • Data: 2003-03-05 19:06:54
    Temat: Re: Oprogramowanie freeware / shareware
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 4 Mar 2003 13:02:07 +0100), "Boguslaw
    Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> był(a) napisał(a):

    >Jak sprzeam Panu

    Widzę, że nie tylko mnie usiłuje Pan obrażać wyzywając od Panów...

    >obraz, moze pan podpalic nim w piecu... nic mi do tego.

    Zapewne, ponieważ kupuje Pan materialny przedmiot. Tak samo może Pan
    napalić w piecu nabytym przez Pana CD-Romem z oprogramowaniem. Jednak
    samo oprogramowanie jest wartością intelektualną i niematerialną i nie
    może, a przynajmniej wg etyki nie powinien Pan stosować do niej
    identycznych kryteriów.

    Stosując Pana analogię, może Pan narysować sobie swój własny obraz, a
    jednak nie może Pan zbudować urządzenia wg opatentowanej technologii,
    jeżeli Pan nie nabędzie prawa do wykorzystania tego patentu.

    Zawsze dziwiły mnie pokomunistyczne postawy ,,mi sie należy''. Ukradnę
    dany program, bo mi się należy, bo autor wydał go z siebie, więc co mu
    do niego... Zawsze odpowiadam tak samo ,,Jak ci się cepie nie podobają
    warunki licencji, to nie korzystaj. Nikt cię nie zmusza.'' A nie robić
    sobie ideologię, jaki to biedny i pokrzywdzony jest użytkownik, bo
    paskudny, kapitalistyczny zapluty wyzyskiwacz każe płacić za to czy
    tamto... Poszkodowany i owszem jest użytkownik Płatnika, któego
    Państwo i Prawo polskie zmuszają do zakupu komercyjnego sprzętu i
    oprogramowania konretnej marki i konkretnego typu. I on się moze czuć
    poszkodowany. Pozostałe przypadki to wybór użytkownika, który jeżeli
    licencja mu nie odpowiada, może skorzystać z oprogramowania o innej
    licencji, podobnie jak zniesmaczony wyglądem jednego auta kupuje
    inne...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/