  • Data: 2013-01-28 13:54:21
    Temat: Re: [OT]Re: gwarancja
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.01.2013 13:47, Liwiusz pisze:

    > Bój się Boga, weksel martwy? :)))

    W życiu codziennym - oczywiście. Od "święta", przy braniu kredytu czy
    coś w tym stylu - statystyczny człowiek się spotka z wekslem. Ale poza
    tym - marne szanse.

    Na pewno bardziej martwy niż w czasach kiedy "Friedmann ma weksel
    Szapira z żyrem Glassa, rewindykator jest Barmsztajn...".

    > Generalnie ustawa konsumencka jest lepsza od standardowych warunków
    > gwarancji, więc słusznie wypiera gwarancje.

    Wg mnie nie. Bo w ustawie ciężar dowodu spoczywa na mnie po pół roku,
    poza tym obejmuje tylko wady które były w momencie zakupu. Poza tym,
    dotyczy tylko obrotu konsumenckiego. Teoretycznie.

    W praktyce, reklamuję z powodzeniem niezależnie od tego czy minęło pół
    roku, czy półtora, czy jako konsument czy jako firma.

    Śmiem twiedzić że większość z moich reklamacji nie jest na podstawie
    uprawnień do reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową, tylko
    na podstawie wewnętrznej polityki sprzedawcy.

    p. m.