  • Data: 2013-01-28 14:32:54
    Temat: Re: [OT]Re: wymarły weksel
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.01.2013 14:17, Liwiusz pisze:

    > No pech, ale przedstawianie weksla do zapłaty to obecnie tylko w teorii
    > się spotyka :)

    IMHO argument za wymarciem tego instrumentu.

    A co się z wekslem robi w przypadku pożyczki między Jurkiem a Karolem na
    300zł?

    > Argument równie dobrze można by podnieść do umiejętności jedzenia nożem
    > i widelcem. Może zatem warto się po prostu tego nauczyć? :)

    To że warto - to jedno.

    To że wymiera - to drugie.

    > Ignorant finansowy, znaczy: lepiej takiemu nie pożyczać :)

    :). Wszyscy któych znam, osobiście i wirtualnie, z wyjątkiem Ciebie i
    Gotfryda mają wiedzę o wekslach przyzerową. A jakoś muszę z nimi
    współistnie ...

    > Nie siedzę na zachodzie, nie wiem :)

    Ale interesujesz się wekslami, sądziłem że kto jak kto , ale Ty będziesz
    wiedział jak jest na świecie gdzie elit nie wymieniano.

    > Kluczowym jest pytanie, czym zastąpiono weksel i czy faktycznie jest to
    > lepsze i wygodniejsze.

    tak czy inaczej - weksel (w tej formie w jakiej on był istotny
    kilkadziesiąt lat temu) wymarł i tyle. Czym by nie zastąpiono, kogo by
    nie wyrżnięto ...

    p. m.