  • Data: 2004-05-30 11:22:01
    Temat: Re: Nowy dowód
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości
    news:c9cbh7$on2$3@news.onet.pl...

    > Wszystkie powyzsze pytania zahaczaja juz o poufnosc procedur i
    powiazania
    > wewnetrzne Ministerstwa Finansów i Urzedów Skarbowych, których
    dzialalnosc w
    > aspekcie informatycznym mialem okazje poznac. Podobnie jak dzialalnosc
    > Krajowej Ewidencji Podatników. Szczegółów NIE będzie. Informacje,
    którymi
    > dysponuję są konfidencjonalne.

    Leszku! Niejawne są wyniki tych procedur, a nie to, ze Minister Finansów
    porozumiał się z MSWiA i kiedyś tam to jakoś weryfikowali. Choć przyznam,
    że nie słyszałem o czymś takim.

    Zresztą jako osoba trochę obeznana z bazami danych nie wyobrażam sobie
    takiej operacji w praktyce. Baza PESEL zawiera pewnie coś koło 50 milionów
    rekordów albo więcej, bo przecież są tam dane również osób zmarłych już.
    Nie chce mi się tego szacować, ale podejrzewam, że może to być nawet rzędu
    100.000.000 rekordów. Baza NIP - biorąc pod uwagę rotację spółek - to
    pewnie niewiele mniej tych danych zawiera. Obydwie bazy są dynamicznie
    zmieniane w czasie. I to nie w jednym momencie, bo przemeldowanie w PESEL
    teoretycznie jest ujawniane tak do 7-miu dni, zaś w NIP zmiany adresów z
    reguły następują przy składaniu zeznania rocznego. Może teraz jakoś
    większy nacisk na to położyli, jak US jest rozliczany z mandatów i na tym
    robią wyniki.

    I jak sobie taką operację porównania wyobrażasz technicznie? Trzeba by
    pewnie zrobić kopie tych baz danych i porównywać na osobnym komputerze, by
    nie blokować dostępu. To już jest pewien kłopot - bo formalnie MSWiA nie
    ma prawa do POLTAX-u, a Min. Skarbu do PESEL - ale dający się
    przezwyciężyć w jakiś tam sposób. W odpowiedzi dostaniesz kilka milionów
    rekordów "rozbieżnych" z różnych powodów. I teraz trzeba by było to
    wyjaśniać "ręcznie". Z czego to wynika i które dane są prawidłowe.

    Uff! Taka operacja bez echa w mediach by nie przeszła. Tak więc nie
    zasłaniaj się tutaj tajemnicą, bo to nie ma sensu.