  • Data: 2004-05-31 16:37:12
    Temat: Re: Nowy dowód
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c9er46$6j$1@news.onet.pl...

    > Chyba nie oczekujesz, ze ujawnie te dane zdradzajac moje zrodlo wiedzy?

    Nie chodzi mi o Twoje niezwykle poufne choć cokolwiek mało wiarygodne moim
    zdaniem źródło. I tak by mi nic nie przyszło, gdybyś mi napisał że masz to
    od Jana KOWALSKIEGO. Ja bym oczekiwał raczej informacji kto, czyli jaki
    pracownik to robił i w jaki sposób. No bo co do zasady, to raczej
    wyświetla się dany rekord i przyjmuje go na wiarę. Raczej sporadycznie
    jest możliwość weryfikacji z dokumentami.

    Bardzo często korzystam z PESEL na zasadzie potwierdzenia danych podanych
    przez osobę i jak dotąd za kilkanaście lat nie przypominam sobie
    poważniejszych błędów. Te, które były wynikały najczęściej z transkrypcji
    polskich liter. Ale to raczej kwestia oprogramowania, niż danych w bazie.
    W każdym razie proponowana przez Ciebie liczba 5% błędów jest w moich
    oczach niewiarygodna. Ja czasem dziennie weryfikuję po kilkanaście, a
    nawet kilkadziesiąt danych osób, a jak napisałem błędy wyłapuję
    sporadycznie.

    Spotkałem się z błędnym wpisaniem numerów dowodu osobistego wydanych danej
    osobie. Wyszło na to, że tego samego dnia urząd wydał kilka blankietów. Po
    prostu ktoś się pomylił i numeracja była przestawiona o jeden. Ale to nie
    dotyczyło danych osobowych, a tych pozostałych. Zresztą pozostałe dane są
    dostępne tylko w TBD, a nie w CBD. TBD pobiera z tego co wiem dane z CBD w
    odniesieniu do danych osobowych. I to należy raczej uważać za wzorzec.