eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNowelizacja kodeksu drogowego › Re: Nowelizacja kodeksu drogowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!news-out.netn
    ews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlne
    d.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <60a803ee$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <60a81fca$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <60a8b370$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <60a8fbb5$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <yoiqI.157957$6UJb.59713@fx23.ams1>
    <60a9f3d5$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Nowelizacja kodeksu drogowego
    Date: Sun, 23 May 2021 13:31:47 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.10.2
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <60a9f3d5$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <60aa3d25$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
    X-Trace: 1621769509 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 547 185.192.243.253:49284
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2742
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:811068
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 23.05.2021 o 08:19, Henryk Hajdan pisze:

    >>> być prędkość zbliżona do pieszych w miejscu, w którym on jedzie, a nie
    >> Myślę, że właśnie tak niekoniecznie równając do najwolniejszego. Nikt z
    >> radarem nie będzie zresztą polował, ale jak się coś stanie, to z
    >> jakiegoś monitoringu ustalić się pewnie da.
    > No właście, gdy coś się stanie. Prewencyjnie, aby nic się nie stało, to
    > działań nie ma.

    Ale czy to dobre? Zapier....cy po chodniku bez pamięci cyklista liczący
    na to, że piesi będą uskakiwać stanowi zagrożenie bez konieczności
    użycia radaru. Zwłaszcza, że nie wiem, czy da się radarem zmierzyć
    prędkość jadącego rowerzysty. Wszystko się rozbija o tzw. "zdrowy
    rozsądek". Na chodnikach za miastem, gdzie nie ma pieszych - moim
    zdaniem - rowerzysta powinien właśnie jechać chodnikiem.

    Na jezdni jako uczestnik ruchu poruszający się znacznie wolniej powoduje
    "zamieszanie". I oczywiście, je - ale jeśli jest bezpieczny sposób na
    odseparowanie, to sensu głębszego nie widzę. W starym Kodeksie Drogowym"
    tym z lat 70-tych były takie określenia, że teren zabudowany, to trzy
    domy na odcinku bodaj 50 metrów - znaków nikt nie stawiał.

    Ja bym postulował podobny przepis z tym ograniczeniem prędkości do
    prędkości pieszego, że ma jechać z tą prędkością, o ile w odległości 50
    metrów od niego jest chociaż jeden pieszy, albo uwarunkowania terenowe
    nie pozwalają mu na upewnienie się, ze pieszych nie ma.

    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1