  • Data: 2021-05-23 21:15:44
    Temat: Re: Nowelizacja kodeksu drogowego
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale czy to dobre? Zapier....cy po chodniku bez pamięci cyklista liczący
    > na to, że piesi będą uskakiwać stanowi zagrożenie bez konieczności
    > użycia radaru. Zwłaszcza, że nie wiem, czy da się radarem zmierzyć
    > prędkość jadącego rowerzysty.

    da się:
    https://tvn24.pl/pomorze/jechal-46-km-h-rowerem-zlap
    al-go-fotoradar-ra266268

    > Wszystko się rozbija o tzw. "zdrowy
    > rozsądek". Na chodnikach za miastem, gdzie nie ma pieszych - moim
    > zdaniem - rowerzysta powinien właśnie jechać chodnikiem.

    Tak. Takie chodniki powinny być oznakowane znakiem C13/16 poziomy:
    https://www.google.com/search?q=chodnik+pieszo+rower
    owy&tbm=isch

> [...]
    > "zamieszanie". I oczywiście, je - ale jeśli jest bezpieczny sposób na
    > odseparowanie, to sensu głębszego nie widzę. W starym Kodeksie Drogowym"
    > tym z lat 70-tych były takie określenia, że teren zabudowany, to trzy
    > domy na odcinku bodaj 50 metrów - znaków nikt nie stawiał.
    >
    > Ja bym postulował podobny przepis z tym ograniczeniem prędkości do
    > prędkości pieszego, że ma jechać z tą prędkością, o ile w odległości 50
    > metrów od niego jest chociaż jeden pieszy, albo uwarunkowania terenowe
    > nie pozwalają mu na upewnienie się, ze pieszych nie ma.

    Problem jest z kulturą rowerzystów. Przykładowo w Warszawie, rowerzyści
    boją się jeździć po jezdni, uważają, że na chodniku bezpieczniej.
    Niestety nie zawsze.
    https://warszawa.naszemiasto.pl/wypadek-na-moscie-po
    niatowskiego-nie-zyje-17-letnia/ar/c16-4794610

    Dzisiaj szedłem mostem Poniatowskiego, minęło mnie kilkunastu rowerzystów.