  • Data: 2021-05-23 12:55:06
    Temat: Re: Nowelizacja kodeksu drogowego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego nie mógłby ich wyprzedzić? Idzie babcia 1km/h, a ktoś tam tupta
    > 6km/h i co, ma równać do babci?
    > Myślę, że właśnie tak niekoniecznie równając do najwolniejszego. Nikt z
    > radarem nie będzie zresztą polował, ale jak się coś stanie, to z
    > jakiegoś monitoringu ustalić się pewnie da.

    Tylko, że ujęcie tego "z prędkością pieszego" jest też trochę bez sensu,
    bo pozostaje pytanie "którego" pieszego. Biegnącego, idącego,
    spacerującego? Moim zdaniem to ograniczenie prędkości jest
    nieweryfikowalne i zaczną się przepychanki w sądach na cwaniactwo. Znowu
    będą głosy, że policja się "czepia" cyklistów. Chodnik jest dla pieszych
    i rowerzysta jadący po nim ma zachować ostrożność i tak jechać, by nie
    sprawiać zagrożenia.

    Taki opis jest dobry zresztą w miastach. U mnie w okolicy gminy
    pobudowały chodniki wzdłuż dróg krajowych i wojewódzkich. Generalnie
    niewiele osób tymi chodnikami chodzi, a jak ktoś idzie, to go z daleka
    widać. Osobiście jeżdżę rowerem tymi chodnikami, dokąd ludzi tam nie ma
    i nie widzę głębszego sensu jazdy z prędkością pieszego w pustym polu.
    Tego nie doprecyzowali.

    --
    Robert Tomasik