  • 621. Data: 2023-02-23 00:01:49
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.02.2023 o 19:40, Shrek pisze:
    > stawia się zarzuty temu, co znajduje się najbliżej:P
    Zapominasz o statystyce. Stawia się zarzut wszystkim, boi tyle jest
    gorących uczynków. :-P
    --
    Robert Tomasik

  • 622. Data: 2023-02-23 00:03:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.02.2023 o 21:20, Shrek pisze:
    > I teraz rozumiecie - kulson stawia komuś zarzuty z dupy i najwyżej potem
    > przyzna że się "pomylił"? Przecież robert nawet jak mu podasz żródło to
    > stwierdzi, że nic takiego nie napisał. Jak mu podasz cytat, to będzie
    > twierdził, że nic takiego tam nie jest napisane. I tan sam kulson w
    > razie czego stwierdzi, że się mylił co do numerka? Nie - prędzej
    > niewinną osobę do pierdla wsadzi niżby miał przyznać że zły numerek wpisał.
    Wiesz o tym, że te numerki nie są przez Policję wymyślane przeważnie w
    wypadku zwłok, bo to śledztwo?
    --
    Robert Tomasik

  • 623. Data: 2023-02-23 06:36:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiesz o tym, że te numerki nie są przez Policję wymyślane przeważnie w
    > wypadku zwłok, bo to śledztwo?

    Przyznasz się już, że pomyliłeś się z tym AED i działa on tylko jak
    serce jeszcze bije?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 624. Data: 2023-02-23 16:25:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Feb 2023 23:45:40 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > O wielu lat ścigamy to z urzedu i nie trzeba zgłaszać.

    To jak scigacie?

    Profilaktycznie kazdemu napotkanemu taki zarzut stawiacie,
    no bo w koncu narzędzie ma, wiec podstawy są :-)

    > JA jeśli zacznę w przyszłości?

    No ale jesli podejrzewacie przestepstwo, to spisanie gapiow jest
    zasadne.
    Ale jesli nie podejrzewacie, to ... przekroczenie uprawnien? :-)

    J.

  • 625. Data: 2023-02-23 16:29:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Feb 2023 19:38:32 +0100, Shrek wrote:

    > No akurat mieli, bo poszła ratowniczka.

    Jesli poszła, to o co chodzi?
    Ze ratownik nie chcial AED wydac, czy ze ratowniczka poszla bez AED ..

    > Mniej więcej tak samo jak apteczka samochodowa. Ostatnio SKM ratował
    > zdechlaka na peronie.

    No ale to jest dobrowolna decyzja SKM.
    I ciagle nie wyjasnilismy - czy kolej pojechala dalej, czy setka
    pasazerow czekala na jednego zdechlaka :-)

    J.

  • 626. Data: 2023-02-23 16:49:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.02.2023 o 16:25, J.F pisze:

    > To jak scigacie?

    Normalnie.

    > Profilaktycznie kazdemu napotkanemu taki zarzut stawiacie,
    > no bo w koncu narzędzie ma, wiec podstawy są :-)

    Przynajmniej usiłowanie, bo po co po lesie z narzędziem chodzi?

    > No ale jesli podejrzewacie przestepstwo, to spisanie gapiow jest
    > zasadne.
    > Ale jesli nie podejrzewacie, to ... przekroczenie uprawnien? :-)

    Zdradzisz, co ma wspólnego podejrzewanie (lub nie) popełnienia
    przestępstwa z podstawą legitymowania? Jest gdzieś jaki przepis, ze
    podejrzewanych się legitymuje tylko?

    --
    Robert Tomasik

  • 627. Data: 2023-02-23 19:31:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2023 o 16:29, J.F pisze:

    > Jesli poszła, to o co chodzi?
    > Ze ratownik nie chcial AED wydac, czy ze ratowniczka poszla bez AED ..

    O jedno i drugie - ratownik nie chciał dać więc poszła bez.

    > No ale to jest dobrowolna decyzja SKM.

    Szczerze - nie sądzę, żeby ktoś nawet rozpatrywał że można inaczej.

    > I ciagle nie wyjasnilismy - czy kolej pojechala dalej, czy setka
    > pasazerow czekala na jednego zdechlaka :-)

    A czemu miałaby nie pojechać? Poczekali parę minut na zawodowców i
    pojechali dalej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 628. Data: 2023-02-24 17:48:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Feb 2023 16:49:50 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Normalnie.

    Czyli jak?

    > Przynajmniej usiłowanie, bo po co po lesie z narzędziem chodzi?

    Usiłowanie to by jeszcze jakis sens mialo, ale skoro zglaszac nie
    trzeba, to chyba za gwałt trzeba scigac.
    No bo skad wiadomo, ze nie było?

    > Zdradzisz, co ma wspólnego podejrzewanie (lub nie) popełnienia
    > przestępstwa z podstawą legitymowania? Jest gdzieś jaki przepis, ze
    > podejrzewanych się legitymuje tylko?

    A zacytujesz podstawe prawną legitymowania?

    J.

  • 629. Data: 2023-02-24 21:26:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.02.2023 o 17:48, J.F pisze:

    > Czyli jak?

    Dynamisznie. Skutecznie. Co ja Ci mam tu napisać.

    > Usiłowanie to by jeszcze jakis sens mialo, ale skoro zglaszac nie
    > trzeba, to chyba za gwałt trzeba scigac.
    > No bo skad wiadomo, ze nie było?

    Nie wiadomo,

    > A zacytujesz podstawe prawną legitymowania?

    Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają
    prawo (...) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości. W art,
    14 Ustawy o Policji masz (bo pewnie nadal Ci wyłączyli Google i za
    chwilę zapytasz): "W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe w celu:
    1) rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    skarbowych i wykroczeń;
    2) poszukiwania osób ukrywających się przed organami ścigania lub
    wymiaru sprawiedliwości, zwanych dalej ,,osobami poszukiwanymi";
    3) poszukiwania osób, które na skutek wystąpienia zdarzenia
    uniemożliwiającego ustalenie miejsca ich pobytu należy odnaleźć w celu
    zapewnienia ochrony ich życia, zdrowia lub wolności, zwanych dalej
    ,,osobami zaginionymi".
    2. Policja wykonuje również czynności na polecenie sądu, prokuratora,
    organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego w zakresie,
    w jakim obowiązek ten został określony w odrębnych ustawach.

    --
    Robert Tomasik

  • 630. Data: 2023-02-25 11:07:33
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego w zakresie,
    > w jakim obowiązek ten został określony w odrębnych ustawach.

    https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-policja-obywa
    tel-legitymowanie-uniemozliwianie-czynnosci-kgp
    Data: 2023-01-23

    "Aby jednak policjant mógł kogokolwiek wylegitymować, musi istnieć
    ustawowa przyczyna uzasadniająca takie wkroczenie w autonomię
    informacyjną jednostki
    Z orzecznictwa Sądu Najwyższego wynika zaś, że obywatel może odmówić
    podania swych danych bez konsekwencji prawnych, gdy funkcjonariusz nie
    ma do tego podstawy prawnej"

    "Polecenia takie są wydawane "na podstawie prawa". Zasada praworządności
    (art. 7 Konstytucji RP) wymaga zaś, aby były wydawane
    nie tylko na podstawie prawa, ale także i ,,w jego granicach". "
    ~~~~~~~~~~~~~

    "W orzecznictwie SN utrwalony jest pogląd, według którego, gdy
    funkcjonariusz żąda w ramach legitymowania podania danych osobowych,
    kiedy nie ma do tego podstawy prawnej, obywatel może odmówić podania
    tych danych bez poniesienia konsekwencji prawnych."

    "Z ustaleń pracowników Biura RPO (ostatnio przy wizytacji Oddziału
    Prewencji Policji Komendy Stołecznej Policji) wynika jednak, że od
    stażystów w patrolach policyjnych ,,oczekiwana jest aktywność polegająca
    na ujawnianiu wykroczeń, a w przypadku ich braku - na legitymowaniu
    osób. W przypadku braku zapisu w notatnikach (minimum 3 legitymowania),
    o takim działaniu zainteresowani muszą sporządzić notatkę służbową".

    Pozwala to stwierdzić, że już w trakcie stażu policyjnego kształtowane
    są zachowania funkcjonariuszy, które budzą wątpliwości z punktu widzenia
    obowiązującego prawa. Funkcjonariusz ma bowiem wykonać ustaloną
    arbitralnie normę legitymowania osób - niezależnie od tego, czy istniały
    opisane prawem przyczyny to uzasadniające.
    Ze spraw badanych w BRPO wynika także, że w wielu przypadkach sam fakt
    odmowy poddania się legitymowaniu - niezależnie od tego, czy była
    przewidziana prawem przyczyna uzasadniająca taką czynność - postrzegany
    jest jako zachowanie podlegające ukaraniu za niezastosowanie się do
    polecenia, karane na podstawie art. 65a k. w. bądź art. 65 § 2 k. w.

    Dochodzi do tego zwłaszcza w trakcie zgromadzeń spontanicznych, które
    podlegają ochronie na podstawie art. 57 Konstytucji RP. - Należy w
    związku z tym wskazać, że funkcjonariusze Policji, którzy podejmują
    decyzję o legitymowaniu uczestników legalnie odbywającego się
    zgromadzenia, którzy nie popełnili przestępstwa lub wykroczenia,
    naruszają konstytucyjną wolność zgromadzeń, jak też autonomię
    informacyjną jednostki (art. 51 ust. 1 i 2 Konstytucji RP) - podkreśla
    Marcin Wiącek."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr