  • 631. Data: 2023-02-25 12:10:48
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.02.2023 o 11:07, Kviat pisze:

    > "Aby jednak policjant mógł kogokolwiek wylegitymować, musi istnieć
    > ustawowa przyczyna uzasadniająca takie wkroczenie w autonomię
    > informacyjną jednostki
    > Z orzecznictwa Sądu Najwyższego wynika zaś, że obywatel może odmówić
    > podania swych danych bez konsekwencji prawnych, gdy funkcjonariusz nie
    > ma do tego podstawy prawnej"

    Kilka osób w to uwierzyło. W końcu wprowadzono przepis karny, który
    jednoznacznie uregulował sprawę odmowy podana danych. Potem w ramach
    polityki - bo nie merytoryki - sądy rożnie do tego podchodzą.

    Zawsze możesz odmówić podania danych i sprawdzić, co na to sąd w Twoim
    rejonie spogląda. Jest kilka wyroków uniewinniających krążących po
    sieci, ale weź pod uwagę, że tych legitymowań się na dziesiątki tysięcy
    dziennie robi. Zalecam ostrożność, zwłaszcza, jak nie jesteś jakimś
    terrorystą poszukiwanym przez Interpol, bo podanie danych, to minuta, a
    potem będziesz walczył latami po sądach.

    --
    Robert Tomasik

  • 632. Data: 2023-02-25 12:21:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]

    podania swych danych bez konsekwencji prawnych,
    gdy funkcjonariusz nie ma do tego podstawy prawnej"

    Którego fragmentu nie zrozumiałeś?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 633. Data: 2023-02-25 17:57:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.02.2023 o 12:21, Kviat pisze:

> [...]
    > gdy funkcjonariusz nie ma do tego podstawy prawnej"
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Wszystkie zrozumiałem, tylko że ta podstawa prawna jest taka szeroka, że
    bardzo ciężko wymyślić jej brak w praktyce. Zwłaszcza, że odmowa podania
    danych automatycznie jest wykroczeniem i teraz, to już są podstawy jako
    obwinionego do tego wykroczenia. A sąd - cóż, jego prawo sądzić, choć
    pamiętaj, ze rozstrzygnięcie jest w danej sprawie, a nie ogólnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 634. Data: 2023-02-26 11:17:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Feb 2023 21:26:48 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Dynamisznie. Skutecznie. Co ja Ci mam tu napisać.

    Tobie sie chyba paragrafy mylą z zyciem.
    Zeby scigac, musicie wiedziec, ze takie przestepstwo miało miejsce.
    Skąd wiecie?

    No ja rozumiem - zlapie sie jakiegos męzczyzne w lesie, czy na
    rowerze, narzędzie gwałtu ma przy sobie, to jest podejrzany.

> [...]
    > 2) poszukiwania osób ukrywających się przed organami ścigania lub
    > wymiaru sprawiedliwości, zwanych dalej ,,osobami poszukiwanymi";
    > 3) poszukiwania osób, które na skutek wystąpienia zdarzenia
    > uniemożliwiającego ustalenie miejsca ich pobytu należy odnaleźć w celu
    > zapewnienia ochrony ich życia, zdrowia lub wolności, zwanych dalej
    > ,,osobami zaginionymi".
    > 2. Policja wykonuje również czynności na polecenie sądu, prokuratora,
    > organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego w zakresie,
    > w jakim obowiązek ten został określony w odrębnych ustawach.

    No i pieknie.
    To który konkretnie cel, z w/w, miałes na mysli?
    Bo jak nie wiesz który i nie potrafisz uzasadnic ... to przekroczenie
    uprawnień?

    J.

  • 635. Data: 2023-02-26 15:55:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Wszystkie zrozumiałem,

    To, co napisałeś poniżej świadczy jednak, że nie.

    > tylko że ta podstawa prawna jest taka szeroka, że
    > bardzo ciężko wymyślić jej brak w praktyce.

    Nadal nie rozumiesz, że ty nie masz wymyślać ani podstawy prawnej, ani
    wymyślać brak podstawy prawnej.
    Żeby kogoś wylegitymować masz mieć podstawę prawną.
    Takie jest zdanie Sądu Najwyższego.

    > Zwłaszcza, że odmowa podania
    > danych automatycznie jest wykroczeniem

    Bzdura. Jest wykroczenie tylko wtedy, kiedy masz prawo legitymować, bo
    masz podstawę do legitymowania.
    A gdy nie masz podstawy, to wtedy nie masz takiego prawa i to nie jest
    wykroczenie.

> [...]

    podania swych danych bez konsekwencji prawnych,
    gdy funkcjonariusz nie ma do tego podstawy prawnej"

    Bzdura. Po prostu nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
    "OBYWATEL MOZE ODMÓWIĆ PODANIA SWOICH DANYCH BEZ KONSEKWENCJI PRAWNYCH(...)"
    Którego słowa nie rozumiesz?
    "(...)gdy funkcjonariusz nie ma do tego podstawy prawnej"

    Jeśli takiego obywatela obwiniasz o popełnienie wykroczenia, to ty
    łamiesz prawo, a nie obywatel.
    Policja ma działać zgodnie z prawem i w granicach prawa.

    > A sąd - cóż, jego prawo sądzić, choć
    > pamiętaj, ze rozstrzygnięcie jest w danej sprawie, a nie ogólnie.

    No to pamiętaj, że legitymowanie konkretnego człowieka MUSI być na
    konkretnej podstawie. A nie ogólnej. Nie możesz, wręcz nie wolno ci
    kogoś legityować, a tym bardziej obwinić o wykroczenie tylko dlatego "bo
    ty masz prawo do legitymowania". Masz je tylko wtedy, gdy masz podstawę
    do wylegitymowania tego konkretnego człowieka, a nie ogólnie.

    To co ty tutaj bredzisz może prowadzić do wniosku, że funkcjonariusz
    policji ma prawo każdemu dowolnemu obywatelowi postawić dowolny zarzut z
    dupy, bo przecież obywatel ma prawo się sądzić i funkcjonariusza gówno
    obchodzi co sąd na ten temat myśli.

    Nie tylko nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, ty nawet nie rozumiesz
    pracy którą wykonujesz. W konsekwencji nie rozumiesz dlaczego policja ma
    taką, a nie inną opinię w społeczeństwie. Bo w tej formacji takich jak
    ty jest niestety duża nadreprezentacja. O wiele za duża.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 636. Data: 2023-02-26 17:16:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.02.2023 o 11:17, J.F pisze:
    > Zeby scigac, musicie wiedziec, ze takie przestepstwo miało miejsce.
    > Skąd wiecie? No ja rozumiem - zlapie sie jakiegos męzczyzne w lesie,
    > czy na rowerze, narzędzie gwałtu ma przy sobie, to jest podejrzany.

    No i taki sposób postrzegania przez Ciebie rzeczywistości prowadzi do
    tego, że nie za bardzo możemy się porozumieć.

    > No i pieknie. To który konkretnie cel, z w/w, miałes na mysli? Bo
    > jak nie wiesz który i nie potrafisz uzasadnic ... to przekroczenie
    > uprawnień?

    Najprościej, to bym Ci napisał, że którykolwiek, bo i tak nie jesteś w
    stanie tego stwierdzić. Ale zaraz zacznie się hejt, że do kłamstwa
    namawiam. Oczywiście któryś sobie musisz wybrać i to zależy od
    okoliczności. Po prostu ten obszar jest tak ogromny i niezbadany, że
    trudno wymyślić sytuację, w której którykolwiek z powodów nie wystąpi, a
    w wielu przypadkach mogą się nakładać.

    --
    Robert Tomasik

  • 637. Data: 2023-02-26 17:19:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.02.2023 o 15:55, Kviat pisze:
    > No to pamiętaj, że legitymowanie konkretnego człowieka MUSI być na
    > konkretnej podstawie.

    I ona się zawiera w art. 14 - umówmy się, że nie zależy mi na uznaniu
    moich argumentów w Twoich oczach i już napisałem wszystko, co chciałbym
    Ci przekazać w tej sprawie. Jestem przekonany, że i tak tego nie
    ogarniesz i nie chce mi się, Ci po raz kolejny pisać tego samego. Byłby
    to SPAM wobec reszty użytkowników USENETu.
    --
    Robert Tomasik

  • 638. Data: 2023-02-26 18:20:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > I ona się zawiera w art. 14

    A jak się nie zawiera i nie masz podstaw, to nie możesz.

    Nie sądze, że to kiedykowiek zrozumiesz, skoro do tej pory nie zrozumiałeś.

    > - umówmy się,

    Umawiać to się możesz ze swoimi kolegami na tinderze.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr