  • Data: 2005-06-02 14:26:54
    Temat: Re: Licencja OEM
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-06-02 13:48, Piotr Dembiński rzecze:
    > Gdyby rzeczywiście było z tym prawem autorskim tak, jak piszesz,
    > to by znaczyło, że jako właściciel egzemplarza systemu operacyjnego
    > mógłbym sobie z nim robić, co mi się podoba, łącznie z zainstalowaniem
    > tego systemu na komputerze podpiętym do Internetu i założeniem na tym
    > komputerze sklepu internetowego.

    Zgadza się.

    > Tym, co mnie ogranicza, jest właśnie _licencja_, na której program
    > został mi udostępniony.

    Proponuję Ci żebyś zapoznał się z DEFINICJĄ licencji zawartą w ustawie o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    Przekonasz się, że NIE JEST to żadna licencja.

    > Licencja określa sposób, w jaki mogę z tego produktu korzystać.

    Nie. Nie istnieje nic takiego.
    Licencję możesz dostać na eksploatację utworu, czyli zarabianie na
    prawach do niego, a nie na jego właściwościach użytkowych.

    > I tak jest na całym świecie: nie kupuje się

    Tak NIE jest - co najmniej - w Polsce i w UE.
    Choć oczywiście zdaję sobie sprawę, że M$ byłby wniobowzięty gdyby
    tak było.
    Na szczęście dla nas wszystkich tak nie jest.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.losowania.net